2012.03.26

Bemutatkozik a Shopping.hu - Interjú Zsikla Csabával

HeStyle | 2012.03.26 15:35 | 3 hozzászólás


Most következő interjúnkban a 2010-ben indult Shopping.hu-t szeretnénk kicsit jobban bemutatni Nektek, hiszen az oldal viszonylag rövid időn belül üde és színvonalas színfoltja lett a magyar divatoldalak közösségének. Különleges online kiadványaik és hasznos rovataik sok ezer nőnek segítenek eligazodni a divat világában, de egy ideje már egyre több férfi is rendszeres látogatója a protálnak. Erről is és még sok egyéb dolgoról kérdeztük az oldal egyik szerkesztőjét, Zsikla Csabát, aki akár ismerős is lehet a HeStyle olvasói számára! 
Hogy honnan, az kiderül az interjúból!

 -A Shopping.hu viszonylag új színfolt a magyar divatoldalak körében. Hogyan és miért jött lére? Miben különbözik más oldalaktól?
A Shopping.hu stílusmagazin és divatkatalógus, melynek kiadója az Oander Media Kft. 2010-ben jött létre, méghozzá azzal a céllal, hogy segítséget nyújtson azok számára, akik érdeklődnek a divat illetve a szépségápolás iránt, és akik tájékozottan, tudatosan szeretnek vásárolni. Oldalunkon nem található semmilyen jellegű bulvár tartalom, nem foglalkozunk sem pszichológiával, sem pedig életmóddal, sokkal inkább arra törekszünk, hogy praktikus tanácsokkal, hasznos ötletekkel lássuk el olvasóinkat. A célunk továbbá az, hogy folyamatos inspirációforrást nyújtsunk és kreativitásra ösztönözzünk. Több olyan dolog is van, ami megkülönböztet minket más oldalaktól. Napjainkban például a Shopping.hu az egyetlen olyan divatportál, amely klasszikus értelemben vett magazinokat is gyárt digitálisan elérhető formában. Eddigi digitális e-magazinjaink átlagosan 180 ezer olvasót vonzottak.

Az interjú a TOVÁBB után folytatódik!


-Mit lehet tudni Rólad? Mivel foglalkoztál korábban?
Egy teljesen átlagos, 22 éves, végzős egyetemi hallgató vagyok az ELTE Bölcsészettudományi Karán. Korábban csak a tanulmányaimmal foglalkoztam, nem voltak igazán konkrét, úgymond kézzel fogható terveim az életemmel. Igazából csak annyit tudtam, hogy szeretnék magamnak egy lehetőleg sikeres karriert felépíteni.
Annak ellenére, hogy már foglalkoztatott a divat, akkoriban még nem is igazán merült fel bennem, hogy egyszer majd divatszerkesztőként és újságíróként fogok tevékenykedni, azóta viszont olyannyira megkedveltem ezt a szakmát, hogy már el sem tudnám képzelni nélküle az életemet.

-Mindig is érdekelt a divat világa?
Vérbeli divatrajongóként valószínűleg illene azt mondanom, hogy világéletemben érdekelt a divat, ám ez nem lenne igaz. Körülbelül 14-15 éves gimnazista lehettem, amikor elkezdett foglalkoztatni az öltözködés, majd azt követően a divat. Akkoriban igazából még csak hobbiként foglalkoztam a témával; divattal kapcsolatos honlapokat, blogokat olvasgattam, képeket keresgéltem a neten, majd jöttek a különböző divatmagazinok, aztán a pedig szépen lassan a divattal kapcsolatos könyvek. A hobbiból hamar megszállottság lett, a megszállottság szépen lassan hivatássá érett és most úgy érzem, hogy a divat iránti rajongásom életem végéig el fog kísérni.

-Számos rovat közül választhat az olvasó a Shopping.hu-n, melyek a legkedveltebbek?
Népszerűségüket tekintve messze kiemelkednek a tanácsadó jellegű cikkeink. Ezek nagyon
olvasottak, sok visszajelzést kapunk velük kapcsolatban, sőt olvasóink gyakran keresnek meg e-mailben is a cikkben bemutatott termékek miatt. Tanácsadó cikkeink mellett a hírességek öltözködési szokásait bemutató posztjaink is meglehetősen kedveltek, ami nem is csoda, hiszen – főleg manapság – a színészek, színésznők, énekesek és celebek szerves részét képezik a divat világának. Az olvasókat pedig érdekli az, hogy hogyan öltözik adott kedvencünk.

-Bár elsősorban a női olvasókra koncentráltok, mégis néha férfidivattal kapcsolatos cikket is lehet olvasni nálatok. Hogyan látod, mennyire van igény hazánkban az ilyen típusú cikkekre? Valóban keveseket érdekel a férfidivat?
A szerkesztői csapat egyetlen férfi tagjaként eddig én voltam a felelős a férfidivattal kapcsolatos tartalmakért, és ez reményeim szerint így is marad az elkövetkezendő időkben is. A visszajelzések alapján én úgy látom, hogy egyre több férfi – illetve inkább fiatal fiú – kezd érdeklődni a divat iránt. Mivel ők gyakran kissé elveszettek, ezért számukra sokkal fontosabb olyan jellegű tartalmakat készítenünk, melyek valóban hasznos tanácsokat adnak. Nem is olyan régen például Facebook-os rajongói oldalunkon egy fiatal srác kért meg minket arra, hogy állítsunk össze neki három szettet három különböző stílusban.
Az összeállítások és a hozzájuk tartozó cikk természetesen el is készült, mi pedig örömmel nyugtáztuk, hogy ténylegesen egy tanácsra szoruló fiatal segítségére lehettünk.
Visszatérve a férfidivattal kapcsolatos érdeklősére pár hónappal ezelőtt minket is meglepett, mikor látogatottsági adataink elemzése után kiderült, hogy olvasóink körülbelül 30%-a az erősebbik nemet képviseli. Tudtuk, hogy vannak férfi olvasóink, de nem gondoltuk volna, hogy ilyen magas számban.
Ez az adat, azt hiszem, bebizonyítja azt, hogy igenis van kereslet és érdeklődés a divat iránt a férfiak részéről is.

-Mi a véleményed a magyar férfiak öltözködési szokásairól?
A várost járva gyakran figyelem azt, hogy hogyan öltöznek a mai magyar férfiak.
Lehet, hogy ez már szakmai ártalom, de az is lehet, hogy csak egy rossz szokás. Mindenesetre érdeklődve kapkodom a tekintetemet az utcán sétálgatva, közben pedig időről időre arra gondolok, hogy sajnos bőven van még hova fejlődniük a teremtés koronáinak, már ami az öltözködést illeti. Igaz, lépten-nyomon össze lehet futni néhány igazán jól öltözött úriemberrel, de nagy általánosságban sajnos azt lehet mondani,
hogy a magyar férfiak öltözködési szokásai jócskán hagynak kivetnivalót maguk után. Vannak olyan férfiak, főleg az idősebb korosztály képviselői, akik abszolút nem foglalkoznak megjelenésükkel. Számukra a kényelem élvez prioritást, minden más mellékes, nem számít, hogy az általuk viselt ruhadarab milyen anyagból készült, nem számít, hogy milyen színű, csak kényelmes legyen. A másik véglet az, mikor a férfiak átesnek a ló túloldalára és gyakorlatilag bármit felvesznek, amiről azt hallották, hogy divatos vagy amiről azt gondolják, hogy trendi. Ha e között a két véglet között sikerülne megtalálni az arany középutat, akkor rengeteget javulna a helyzet.

-Mi az az egy dolog, ami szerinted semmiképpen sem hiányozhat egy stílusos férfi ruhatárából? Egyáltalán mitől stílusos ma egy férfi?
A ‘stílusos férfi’ kifejezést sokszor szoktam használni a munkám során, holott egyáltalán nem könnyű megfogalmazni azt, hogy mitől számít egy modern férfi stílusosnak, vagy éppen divatosnak. Számomra a stílus nem feltétlenül korlátozódik az öltözködésre, az én értelmezésemben ez egy sokkal tágabb fogalomkört fed le. Egy stílusos férfi gondosan odafigyel ugyan arra, hogy hogyan öltözködik, figyel a részletekre, emellett azonban az is fontos számára, hogy mindig ápolt külsővel, gondosan elkészített frizurával jelenjen meg a nyilvánosság előtt. Egy stílusos férfi intelligens, illemtudó, méltóságteljes, megfontolt és szellemes – bár nem győzöm hangsúlyozni, hogy ez pusztán az én személyes véleményem. Ha pedig egyetlen dolgot kéne választanom, ami úgymond kötelező eleme kellene, hogy legyen egy stílusos férfi ruhatárának, akkor mindenképpen a trenchcoatot választanám. Egy trench ugyanis egyszerre számít klasszikusan elegánsnak, ugyanakkor fiatalosnak és könnyedén lazának. Arról már nem is beszélve, hogy remekül lehet kombinálni különböző stílusú ruhadarabokkal, így mindenki saját stílusának megfelelően hordhatja azt.

-Van kedvenc férfi kollekciód a mostani vagy az előző szezonból?
Olyan még nem fordult elő, hogy ne találtam volna magamnak kedvenc kollekciót egy aktuális szezonban. Néha inkább azzal van problémám, hogy túl sok kollekció tetszik,
azon pedig én magam is gyakran meglepődöm, hogy mennyire különböző stílusú ruhákért tudok rajongani. A 2012-es tavaszi-nyári szezonban két nagy kedvencem van.
Az egyik a Givenchy virágmintával díszített különleges és némileg meghökkentő kollekciója, a másik pedig a Gucci letisztult, elegáns és klasszikusnak mondható kollekciója.
Ami pedig az elkövetkezendő őszi szezont illeti, azt hiszem Raf Simons utolsó,
Jil Sander férfi kollekciója lesz az abszolút befutó bőrszerkóba bújtatott sötét eleganciájával.


Gucci 2012 tavaszi/nyéri és Jil Sander 2012 őszi/téli kollekció

-A hazai tervezők közül kik a kedvenceid? Szoktál magyar tervezők kollekcióiból vásárolni?
A hazai tervezők közül az egyik legnagyobb kedvencem Mojzes Dóra. Szeretem azt az eklektikus, sötét és romantikus stílust, amit munkáival képvisel, első, férfiaknak készített kollekciójáért pedig kifejezetten rajongok. Remélem, hogy az elkövetkezendő szezonokban a menswear vonalra is ráerősít. Dóra ruhái mellett azonban természetesen vannak más, magyar kedvenceim is. Nagyon szeretem például a USE és Benus Dani kollekcióit,
a Je Suis Belle-t is megemlíteném, ha pedig táskákról van szó, akkor csak és kizárólag
Oláh Anna neve kerülhet szóba! Ha tehetném, akkor tőlük feltétlenül vásárolnék, anyagi megfontolásból viszont sajnos egyelőre kénytelen vagyok beérni az olcsóbb kategóriájú, fast-fashion márkákkal. Néhány közhelyes angol kifejezéssel élve azt mondhatnám, hogy egyelőre a dress for less elveit követem, de amint eljutok odáig, a dress to impress lesz az alapvető filozófiám.


Dóra Mojzes Menswear kollekció 2012

-Hogyan látod a hazai divat és ezen belül is a hazai tervezők és a férfi kollekciók kapcsolatának helyzetét? Hogyan lehetne szélesebb körökben is megismertetni ezeket a kollekciókat?
Az első és legfontosabb dolog, amit mindenféleképpen le kell szögezni a magyar divattal
kapcsolatban az az, hogy hazánkban rengeteg tehetséges fiatal van. Köztünk vannak már jól ismert divattervezők, és vannak csiszolatlan gyémántok, akik egyelőre az iskolapadot koptatják, de hamarosan remélhetőleg komoly szakmai sikereket érnek majd el.
Sajnos azonban azt is látnunk kell, hogy egy hazai tervezőnek sokszorosan meg kell dolgoznia ahhoz, hogy jusson is valahova. Egy márkát elindítani rendkívül nehéz, azt fenntartani pedig hazai viszonyok között még nehezebb. Azok a tervezők pedig, akik a férfiakat igyekeznek megcélozni, rendkívül kemény fába vágták a fejszéjüket.
Komoly nehézséget okoz az is, hogy a kezdő tervezőknek még nincsen állandó bevételük, önerőből pedig nem biztos, hogy finanszírozni tudják a különböző reklámkampányokat, arról pedig, hogy önálló divatbemutatót tartsanak, sajnos nem is igazán álmodozhatnak. Számukra valószínűleg a napjainkban széles körben elérhető és népszerű közösségi média nyújthat átmeneti megoldást. A különböző online platformokon viszonylag könnyen elérhetik célközönségüket, megismertethetik magukat az érdeklődőkkel.

-Talán sokan már nem is emlékeznek rá (de mi nagyon is), hogy anno Balla Vivienne divatfotós itt a HeStyle-on intézett modellfelhívására Te is jelentkeztél, sőt aztán be is mutattuk az elkészült fotókat. Mi a helyzet azóta? A modellkedés hobbi vagy komolyabban is érdekel a dolog?
Annak idején valóban Nektek köszönhetően kerültem kapcsolatba Viviennel. Ő akkor volt végzős a MOME-n, a diplomamunkájához keresett fiatal fiúkat és lányokat, és a felhívásban külön kiemelte, hogy nem feltétlenül profi modelleket, hanem inkább karakteres arcokat keres. Próba-szerencse alapon elküldtem neki egy fotómat, behívott egy fotózásra, onnantól kezdve pedig egyike lettem a New Generation névre keresztelt fotósorozat szereplőinek. Azt hiszem, mindenféle túlzás nélkül mondhatom azt, hogy egy rendkívül sikeres fotósorozatról volt szó, a képek sorra jelentek meg különböző újságokban és magazinokban, honlapokon valamint blogokon, sőt mi több egy idő után kiállításokon is.
Azóta komolyabb modell munkám nem volt. Részt vettem ugyan néhány castingon, de mindig hamar kiderült, hogy nem a magamfajta karaktert keresik éppen. Feladni viszont nem adtam fel, még mindig ott motoszkál bennem a gondolat, hogy jó lenne belevágni. Igazából még mindig várok a nagy lehetőségre, ha esetleg úgy alakulna, akkor most is, gondolkodás nélkül kapnék az első alkalmon.

-Mik a terveitek a közeljövőben a Shopping.hu-val? Számíthatunk újdonságokra?
A Shopping.hu látogatottsági adatai rohamosan nőnek. Tetemes mennyiségben, folyamatosan érkeznek új olvasók, rajongók, sőt mi több felhasználóink száma félévente megduplázódik. Ez azt igazolja, hogy a hazai közönségnek igenis szüksége van egy megbízható és minőségi divatportálra, ezért a közeljövőben is igyekezni fogunk a lehetőségeink szerint a legjobban kielégíteni az igényeket. Továbbra is szeretnénk hűek maradni az általunk kitűzött célokhoz, szeretnénk hasznos tanácsokkal szolgálni, valamint szeretnénk bemutatni mind a legfontosabb külföldi, mind pedig a legfontosabb hazai, divattal kapcsolatos eseményeket. A hazai szakma elismert szereplőivé szeretnénk válni, közben pedig igyekszünk a lehető legjobb kapcsolatot kialakítani a divatvilág képviselőivel. Nemrég elindult testvéroldalunk a Beauty.hu webshop is, amely prémium kategóriás
szépségápolási termékeket kínál. A Shopping.hu és a Beauty.hu remélhetőleg egyesült erővel fogja majd meghódítani a magyar nőket és férfiakat egyaránt. Ami pedig az újdonságokat illeti, nos, mindig lesz majd egy-egy olyan apróság, mely még különlegesebbé teszi majd oldalunkat, ezekről már remélhetőleg egy következő interjú során fogok tudni többet mesélni.

-Van kedvenc editorialod, fotósorozatod?
Komoly fejtörést okozott kiválasztani egyetlen egyet számtalan kedvenc fotósorozatom közül. Nagy nehézségek árán sikerült csak megtalálnom a szívemhez talán legközelebb
álló editorialt, melynek főszereplője nem más, mint a párductestű fekete szépség,
Naomi Campbell.




A bejegyzés trackback címe:

https://hestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr194341216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geucsa 2012.03.27. 15:10:28

Jó kis interjú. A trenchcoat nekem kicsit viccesen hangzik. Miért nem lehet esőkabátot, ballonkabátot írni. Úgy legalább mindenki tudná miről is van szó.
Culombo :)

geucsa 2012.03.27. 15:19:23

Megnéztem az oldalt.
Jó, csak kicsit lassú.
Ezt a cikket már el is olvastam:
shopping.hu/cikkek/konnyed_tavaszi_szettek_ferfiaknak_1150
Jó. :)

Amúgy nekem is van trencskó-m :)
süti beállítások módosítása