2011.10.26

Boltpárbaj: Pull and Bear vs. Springfield

HeStyle | 2011.10.26 17:15 | 1 hozzászólás


Folytatjuk a 2011-es "Boltpárbaj" című cikksorozatunkat, melyben ezúttal a Pull and Bear (spanyol, Inditex) és a Springfield (spanyol) kínálatát hasonlítjuk össze.
Kiválasztottunk a két bolt aktuális kínálatából (Budapest, Vörösmarty tér, október 19.) egy-egy inget, farmert, pulóvert, kabátot és egy-egy kötött holmit. Ezeket aztán egy 5-ös skálán pontoztuk az alábbi szempontok alapján: ár, minőség és szabás. Illetve pontoztuk még az üzlet belsejét, hangulatát is.

A belső:
Mindkét üzletben elég sötét a design, a világítás pedig nem sokat segít ezen, ezért néha teljesen máshogy mutat egy-két ruha az üzletben és kint, rendes fénynél.
A Pull and Bear-ben csakúgy, mint az összes Inditex üzletben, a női kínálaton vezet az igencsak szűk út a férfi részleghez. Néhány polc, egy-két állvány és máris helyben vagyunk.
A Springfield-ben csak férfi ruha van, így ott nem kell átküzdeni magunkat semmin, bár az üzlet kis mérete miatt itt sincs sok hely. Elég rosszul van berendezve a bolt, a középen lévő, hodály méretű kassza nagyon rossz helyen van. Hogy a berendezésnél nem a praktikusság volt a cél, az biztos.
A próbafülkéket nézve a Pull and Bear egy fokkal kellemesebb, bár itt sem a legjobb a világítás, rettentő sötét van. A Springfield próbafülkéje a Váci utcai üzletben egész egyszerűen siralmas, nem tudom, hogy kire tervezték, de az biztos, hogy nem férfiakra. Alig fértem el benne. A karomat, ha kinyújtottam volna, akkor szinte biztosan fejbe kólintottam volna a fülke előtt sétáló vásárlót, a farmerpróbálásnál pedig a kinti szemlélődő azt hihette, hogy valami furcsa kánkán táncot jár a próbafülke függönye.
Szűk, koszos, a világítás pedig szintén botrányos. Nem értem, hogy miért pont a turisták által is kedvelt helyen van ilyen mostoha sorsa egy Springfield üzletnek.
Pontszám:
Pull and Bear: 3
Springfield: 2

A kabátok:
A Pull and Bear-ben (balra) egy S-es, barna bőrkabátot próbáltam fel.
A vállfán nem mutatott annyira jól, de felvéve pozitívan csalódtam, szerintem egészen jól állt. A minőségét tekintve is teljesen rendben volt minden, bár a cipzár elég nehezen működött rajta. A szabása is tetszett. Összességében elégedett voltam vele, néhány apróság miatt nem kapott csak maximum pontokat.
Az ára 21.995 Ft.

A Springfield-ben szintén egy S-es bőrkabátot próbáltam fel. Nagy választási lehetőség nem volt, nem tudom, hogy árucsere történt éppen vagy csak kifosztották az üzletet, de nagyon gyér volt a kínálat. Az anyaga elég furcsa tapintású és vékony volt, belül pedig a varrás kissé foszlott. A fazonja nem volt rossz, de nekem csak így, kicipzározva tetszett, összehúzva már elég bután néztem ki benne.
Az ára 24.990 Ft, ennyit szerintem nem ér meg, ahhoz túl vékony és egyszerű.

Ha választanom kéne, az olcsóbb, vastagabb és "masszívabb" Pull and Bear-es kabátot választanám.

Az ingek:
Csakúgy, mint az előző Bershka vs. New Yorker-es posztnál, itt sem volt kérdés, hogy
az ingeknél a kockás mintánál teszem majd le a voksomat, hiszen mindkét üzlet kínálatában ezekből volt a legtöbb.
A Pull and Bear-ben azt az inget próbáltam fel, melyet rögtön a férfi részleg elején, külön asztalon ajánlanak a vásárlóknak. Én egy narancssárga, kék, fehér színűt választottam ki. A fazonja kicsit bő volt, nem igazán tetszett magamon, de ez valószínűleg az alkatom hibája, másoknak ettől még tökéletesen állhat. Az anyaga kellemes tapintású, bár bolyhosodásra "alkalmas" lehet.
Az ára 7.995 Ft volt, nem vettem volna meg.

A Springfield-ben már a vállfán is nagyon tetszett az ing, amelyet felpróbáltam.
Lila-fekete kockás, remek anyagból készült, kényelmes és hibátlan darab volt. Pozitívan csalódtam, mert általában az S-es méret a Springfield-ben nekem kicsit nagy, de ebben az esetben ezzel sem volt gond, tökéletesen passzolt. Egyedül az ára adott okot egy kis panaszra: 12.990 Ft-ért már máshol is tudok venni ugyanilyen inget, sőt lehet, hogy még olcsóbban is.

Ettől függetlenül a két ing közül mindenképpen a Springfield-ben próbáltat vettem volna meg, hiába drágább, mint a másik.

A kötött kardigánok:
A Pull and Bear-ben egy nagyon szép kötött kardigánt találtam, nem volt kérdés, hogy ezt fogom majd felpróbálni. Az anyaga nagyon tetszett, nem volt durva és szúrós, emellett pedig pont nem volt se túl vastag és se túl vékony. Sok esetben annyira vastagra csinálják ezeket a kardigánokat és pulóvereket, hogy az ember úgy néz ki bennük, mint egy Michelin-baba. A szabása is tökéletes, mindenhol úgy állt, ahogy szerettem volna.
Az ára 12.995 Ft, figyelembe véve a többi üzlet kínálatát ez az ár nem túl drága, sőt még "olcsónak" is mondható ebben a kategóriában.

A Springfield-ben az ing nyújtotta öröm hamar elillant, amikor felpróbáltam ezt a kötött kardigánt, melyből ugyan volt több szín és változat, de S-es csak ebből az egy fajtából állt rendelkezésre. Már a kezemben is éreztem, hogy elég durva a tapintása, felvéve pedig annyira szúrós volt, hogy ezt csak hosszú ujjú felsővel ajánlott viselni. Kár érte, mert amúgy tetszett volna, a gombok nagyon szépek rajta és a fazonja is jó volt, nem állt rosszul.
Az ára 14.990 Ft.

A két kardigán közül egyértelmű, hogy a Pull and Bear-es, olcsóbb és kellemesebb anyagból készültet választanám.

A pulóverek:
A pulóvereknél igyekeztem teljesen átlagos, egyszínű darabokat választani.
A Pull and Bear-ben egy világoskék, nagyon finom anyagból készült, vékony pulóvert próbáltam fel, amivel minden rendben volt. A varrás egy picit foszlott és úgy néztem, hogy nem túl tartós darab, de a fazonja nagyon tetszett és az ára is baráti: 5.995 Ft-ba kerül.

A Springfield-ben az eladó által "bestseller"-nek titulált pulóverek közül választottam egy narancssárga színűt. A pulóver anyaga nagyon szúrós volt és tapasztalatból mondom, hogy mosás után sem lesz jobb a helyzet. Van ebből a fajtából pulóverem, de két alkalomnál többször nem volt rajtam. Ettől az "apróságtól" eltekintve azonban a minősége teljesen rendben van, szépen van varrva, sehol sem foszlik és a fazonjával sem volt gond. A színe pedig tökéletes, nagyon tetszett!
Az ára 9.990 Ft, ennyiért máshol szerintem találni jobb anyagból készült pulóvereket is.

Ha választani kéne, akkor a Pull and Bear-es pulóvert választanám.

A farmerek:
A Pull and Bear-ben egy "straight" fazonú farmert választottam ki.
A koptatása nem igazán tetszett, de még így is ez volt az egyik legletisztultabb kinézetű darab az aktuális kínálatban. A minősége nem a legjobb, elég rossz és merev anyagból készült, a zsebei nagyon kicsik voltak és a hátsó zseb már a leszakadás határán volt.
A fazonja sem igazán tetszett, de az ára nagyon kecsegtető: mindössze 5.995 Ft-ba kerül.

A Springfield-ben a "new straight" fazonból választottam egyet és kíváncsian vártam, hogy mire utal az a bizonyos "new" szócska a fazonmegjelölésben. Őszintén, erre nem igazán jöttem rá, talán annyi lehet az újítás benne, hogy kissé szűkebb az egész farmer, ami amúgy kimondottan jó, mert korábban pont ezért nem vettem ilyen típusú farmereket, túlságosan lógtak rajtam. Ezúttal viszont nem, tökéletesen állt a farmer. A mérete és a fazonja is jó volt, úgy állt, ahogy kellett. A minőségével sincs gond, bár a koptatás lehetne kevésbé hangsúlyosabb is. Egyedül az ára az, ami miatt kevesebb pontot kap, mint az olcsóbb Pull and Bear: 12.990 Ft-ba kerül, de szerintem még ez is jó árnak számít.

Egyértelmű, hogy a két farmer közül mindenképpen a Springfield-es változatot venném meg, hiába drágább, mint a másik.

Megjegyzés:
A ruhákat én próbáltam, a méretem általában S-es, vékony testalkatú vagyok, 175 cm magas.
A képek minőségéért elnézéseteket kérem, telefonnal készültek.

ÖSSZESÍTÉS:

PULL AND BEAR: 80/64

SPRINGFIELD: 80/58

 

A "párbajt" ezúttal a Pull and Bear nyerte, 6 ponttal kapott többet, mint a Springfield.
A Pull and Bear a szebb darabok és az olcsóbb árak miatt nyert, de a Springfield is okozott néhány kellemes meglepetést.

Természetesen ez csak egy vélemény, döntsétek el Ti, hogy melyik a jobb a két üzlet közül! 

 

 Köszönjük a fotót a Pull and Bear üzletéről Strange-nek.




A bejegyzés trackback címe:

https://hestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr663331577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geucsa 2011.10.27. 10:35:05

Ez hihetetlen.
Régebben nálam a Sprigfield volt a No.1.
Majdnem mindent ott vettem.
Mondjuk mostanában (utóbbi 2 évben) egy bőrdzsekit leszámítva nem vettem ott semmit, mert elszálltak az árakkal, a minőség meg romlott az én megítélésem szerint.

Amúgy pont a bőrdzsekis képeken a Pull&Bear nagyon gusztustalanul néz ki. Semmi esése, merev, gyűrött, a szabása is szar és a zsebek is rondák rajta.
süti beállítások módosítása