2011.10.20

Boltpárbaj: Bershka vs. New Yorker

HeStyle | 2011.10.20 16:10 | Szólj hozzá!


2009-ben októberében került fel a blogra az első Boltárbajos cikkünk, melyben a H&M és a Zara kínálatát hasonlítottuk össze, most pedig folytatjuk az akkor sokak tetszését elnyert Boltpárbajt.
A 2011-es verzió első párosa a Bershka (spanyol, Inditex) és a New Yorker (német).
A két bolt számomra nagyon hasonló kínálatú és hangulatú valamint a célközönség is nagyjából ugyanaz mindkét üzletnél.
Kiválasztottunk a boltok aktuális kínálatából (Budapest, Vörösmarty tér, október 19.) egy-egy inget, farmert, pulóvert, kötött kardigánt/pulóvert, egy átlagos basic pólót és egy kabátot azonos méretekben. Ezeket aztán egy 5-ös skálán pontoztuk az alábbi szempontok alapján: ár, minőség, szabás. Illetve pontoztuk még az üzlet belsejét, hangulatát is.

A belső:

Mindkét üzletben meghatározó tényező a zene és ezt általában komolyan is veszi a személyzet, szinte mindig üvölt a zene mindkét üzletben, bár kellemes meglepetés volt, hogy a New Yorker-ben ezúttal igen visszafogott hangerőn mentek a diszkóslágerek.
A Bershka-ban a női részleg kissé túlzsúfolt kínálatán át jutunk a mozgólépcsőhöz, mely a férfi ruhákhoz vezet, a New Yorker-ben is ugyanez a helyzet, kivéve, hogy ott lefelé vezet az út a kínálathoz.

A próbafülkéket nézve a New Yorker sokkal jobb, világosabb és tágasabb is.
A Bershka-ban egy függöny választja el a sötét, kissé szűk, mindössze egy tükrös próbafülkéket egymástól.

Pontszám:
Bershka: 3
New Yorker: 4
 

A kabátok:

A Bershka-nál (balra) egy S-es barna szövetkabátot próbáltam fel, szinte ez volt az egyetlen ilyen típusú kabát, a többi mind "pufikabát" és széldzseki volt.
A vállfán nagyon jól mutatott, felvéve viszont kissé veszített a mutatósságából.
Az anyaga kissé durva tapintású, nem túl vastag, de átmeneti kabátnak tökéletes választás. Sajnos a minősége nem túl jó (bár lehet, hogy csak az általam próbált darab volt hibás), a gombok több helyen meglazultak már, belül pedig a varrás sem tűnt a legbiztosabbnak. A mérettel nem volt gond, az S-es tényleg S-es volt, sehol nem éreztem bőnek, szinte "rám öntötték".
Az ára 19.995 Ft volt, ami igazából átlagosnak tekinthető az effajta kabátok között.

A New York-ben szintén egy S-es szövetkabátot választottam, bár itt sem volt túl nagy választék ebből a fajtából. A minősége nem túl jó, nagyon durva tapintású az anyaga, a zsebe belül szakadt volt és a gombok sem "zártak" túl jól. A szabása messze alulmúlta a Bershka-s darabot, úgy éreztem, mintha egy számmal nagyobb kabátban lennék, pedig nem, ez volt az S-es. Nem igazán jött be.
Az ára 16.990 Ft, ennyit biztosan nem adnék egy ilyen típusú kabátért, bár olcsóbb, mint a Bershka-s darab, ezért a jobb pont.

A pólók:

Igyekeztem mindkét üzletben hasonló, teljesen egyszerű, "basic" pólókat választani, hiszen az ilyen daraboknak is fontos helyük van a ruhatárunkban.
A Bershka-s pólónál egy nagyon olcsó, fehér v-nyakú darabot próbáltam fel, melyből korábban már vásároltam is.
A szabásával igazából nem volt bajom, a minőségét tekintve viszont nem túl tartós darab, a vékony (amúgy igen kellemes) anyag nálam két hetet bírt és elszakadt a varrásnál.
Az ára viszont tényleg baráti, 1.395 Ft.

A New Yorker-ben egy kisebb expedíciót kellett indítani az egyszínű, felirat- és mintamentes pólókért, de végül egy eldugott sarokban megtaláltam őket és szerencsére a rengeteg XL és XXL-es darab mellett volt egy darab S-es is, igaz nem V-nyakú, de legalább volt.
A minőségével és a szabásával teljesen megvoltam elégedve, bár kicsit foszlott a cérna több helyen is, de ez már tényleg csak részletkérdés, abszolút elfogadható darab volt.
Az ára sem vészes, 1.990 Ft-ba kerül.

Az ingek:

Ingek tekintetében nem is volt kérdés, hogy mindkét helyen a kockás darabokból fogok választani, hiszen ezekből van a legtöbb mindkét helyen.
A Bershka-ban egy kicsit bővebb fazonú darabot választottam, bár arra nem számítottam, hogy ennyire az lesz és arra sem, hogy majdnem a térdemig leér.
A minősége azonban teljesen jó volt, kellemes anyagból készült, semmi nem hiányzott róla, nem volt elszakadva.
Az ára az átlagos ing "árfolyam" között mozog: 8.995 Ft-ba kerül, csak a New Yorker-es ing ára miatt kapott 3-as pontszámot.

A New Yorker-ben egy hasonló inget próbáltam fel, bár az anyaga kissé "masszívabb" volt, mint a Bershka-ban látotté, de ez inkább előnynek bizonyult a felpróbálás után, mint hátránynak. Jól éreztem magamat benne, viszonylag jól is állt és a szabása is nagyon tetszett. Számomra ez nagy meglepetés volt, nem gondoltam volna, hogy találok egy ilyen jó darabot a New Yorker-ben.
Az ára is fantasztikus, mindössze 3.990 Ft-ba került.

A kötött pulóverek:

A Bershka-ban egy nagyon szép kötött pulóvert választottam ki, bár kissé féltem, hogy felvéve nem fog rajtam jól mutatni, de szerencsére úgy is jól állt, pedig ez nálam ritka, általában a kötött pulóverek nem állnak túl jól.
A minőségével nem volt semmi gond, nem volt szúrós anyagú, sőt inkább puha, kellemes érzés volt viselni és a szabása is tökéletes volt. Nagyon tetszett.
Az ára 13.995 Ft, szinte minden kötött, vastagabb kardigán és pulóver ebben az árban található meg a Bershka üzleteiben.

A New Yorker-ben nem igazán találtam hasonló darabot, végül egy szintén fehér, felül mintás kötött pulóvert választottam és már a vállfán lógva sem fűztem hozzá nagy reményeket.
Sajnos itt igazam is lett, a pulóver bár a méretem volt, teljesen elállt oldalt, az ujjai már most ki voltak nyúlva és a viselése sem volt túl jó érzés.
Az ára 9.990 Ft volt, ennyiért én biztosan nem venném meg.

A pulóverek:

Ennél a kategóriánál igyekeztem teljesen átlagos, egyszínű, kissé vékonyabb pulóvereket kiválasztani.
A Bershka-ban rögtön a mozgólépcsőnél meg is találtam a kiválasztott darabot, több színben is kapható, én egy sötétkéket próbáltam fel.
A szabása számomra tökéletes volt, úgy állt, ahogy én szerettem volna.  A minőségét tekintve sem találtam különösebb kifogást, kellemes anyagból volt, bár a varrása lehetett volna szebb is.
Az árát tekintve szerintem nincs vele gond, 4.995 Ft-ba kerül, ez akár még olcsónak is nevezhető.

A New Yorker-ben is találtam egy hasonló darabot, pár az anyaga durvább volt és ahogy néztem kissé "nyúlásra" alkalmas is. Ettől eltekintve a felpróbálás alkalmával nem volt különösebb baj a szabásával, nagyjából úgy állt, ahogy kellett, egy leheletnyit bő volt, de ez legyen az én bajom, minek kell nekem S-es méret?!
Az ára 5.490 Ft volt, ha választanom kéne, mindenképpen az olcsóbb, Bershka-s darabot választanám.

A farmerek:

A Bershka-ban egy Super Slim farmert választottam a legkisebb méretben.
A derekamnál tökéletes volt, de a száránál sajnos kicsit hosszú volt, de nem túl vészesen.
A szabása és a minősége nem rossz, egy picit "buggyosnak" éreztem, talán ennyi volt csak a baj vele.
Az ára viszont kellemes meglepetés, csak 6.995 Ft-ba kerül, ennyit szerintem megér még akkor is, ha csak fél évig jó.

A New Yorker-ben egyértelműen a farmer volt a legnagyobb meglepetés számomra.
Egyáltalán nem gondoltam, hogy találok majd olyan farmert, ami nincs agyonkoptatva, szaggatva, túldíszítve és ami ezeken kívül még jól is áll.
Pedig találtam.
Egy Slim farmert próbáltam 30-as méretben és nálam ez lett az abszolút favorit az egész New Yorker-es "próbálgatósdi" során.
Nem volt hosszú, nem volt bő, teljesen rám passzolt.
Egyedül a minőségével volt egy kis gondom, nem volt túl jó érzés viselni, túl merev anyagból készült.
Az ára 9.990 Ft.

Megjegyzés:
A ruhákat én próbáltam, a méretem általában S-es, vékony testalkatú vagyok, 175 cm magas.
A képek minőségéért elnézéseteket kérem, telefonnal készültek.

 

ÖSSZESÍTÉS:

BERSHKA: 95/75

NEW YORKER: 95/70

 

Az "párbajt" ezúttal a Bershka nyerte, de mindössze 5 ponttal szerzett csak többet, mint a New Yorker. A Bershka a jobb szabások és picivel minőségibb darabok miatt nyert, de a New Yorker a nyomában van az alacsony árakkal és néha meglepetésszerűen jó ruháival.

Természetesen ez csak egy vélemény, döntsétek el Ti, hogy melyik a jobb a két üzlet közül!

 

 

 




A bejegyzés trackback címe:

https://hestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr853317507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása