Tóth András interjú
Hazánk egyik legsikeresebb és legismertebb divattervező csapata, a USE Unused 2002-ben alakult. A trió tagjai Füzes Eszter, Godena-Juhász Attila és Tóth András azóta sikert sikerre halmoznak, többször is elnyerték az Év Divattervezője díjat, alkotásaikat pedig egyre többen fedezik fel világszerte, köztük sztárok is. Tóth Andrást kérdeztem múltról, jelenről és jövőről a most következő interjúban, mellyel régi nagy vágyam vált valóra!
Aztán a sors úgy hozta, hogy egy külföldi pályázaton egy csoportként indultunk és ekkor választottuk jeligének a USE szót. A pályázaton megnyertük a zsűri különdíját és ez megadta a kezdőlökést mindhármunknak. A diplománkat is közösen csináltuk meg, egy 24 darabból álló kabát és alkalmi ruha kollekciót, cipőkkel, kesztyűkkel és táskákkal. Perlaki Mártonnal profi divatképekben dokumentáltuk a ruhákat és még egy videó is készült a fotókból. Az egész nagy visszhangot váltott ki az itthoni szakmából és hirtelen bekerültünk e jegyzett nevek közé. Azóta elmondhatom, hogy bekerülni könnyebb, mint ottmaradni.
Mindegyik nap más és új kihívást tartogat, akár kollekciót tervezel, akár a cég üzleti részével foglalkozol. A kollekciók tervezése viszonylag rövid, de annál intenzívebb folyamat. Az anyagvásárral kezdődik Párizsban. Az ott eltöltött pár nap és az anyagvásáron látott újdonságok beindítják az ember fantáziáját és nem ritka, hogy már visszafele a repülőn elkezdünk vázlatolni. Én nagyon sokat rajzolok és mindig "total look"-ban gondolkodok.
Ez nem csak azt jeleni, hogy tetőtől-talpig megrajzolok egy öltözetet, hanem rögtön gondolkodom styling-ban, sminkben, hajban és ami a legfontosabb, a nőben, aki a kollekciót hordani fogja. Ő a fókuszpont. Mit eszik reggelire, hova jár szórakozni, milyen parfümöt használ, mi ríkatja meg, stb...
-Mit tartasz az eddigi legnagyobb sikereteknek?
Mikor Ashley Tisdale 2009-ben USE ruhában sétált be a los angeles-i Teen Choice Award díjkiosztóra, nagyot dobbant a szívem. Persze a tavalyi Oscar gálán is nagyon büszke voltam, mikor Osvárt Andrea tőlünk választott ruhát. Meg hát amikor a tokió-i Divathéten végiglejtettek a gyönyörű ázsiai lányok a 2010-es ősz/téli kollekcióban...
Sok mindenre büszke vagyok, mert sok dolog van, amit magyarként mi értünk el először ezen a pályán.
Én ezen a listán mindig meglepődök. Mint amikor a cipésznek lyukas a cipője, én is nagyon kevés időt fordítok az öltözködésemre. Bár talán zsigerből lehet a legstílusosabban felöltözni... nem tudom.
-Hol vásárolsz magadnak ruhákat? Van olyan márka/üzlet, amit hiányolsz itthonról?
Ruhát nagyon ritkán vásárolok magamnak. Ha szükségem van valamire kihasználom, hogy van egy műhelyünk, aranykezű varrónőkkel. Inkább táskára és cipőre szoktam pénzt kiadni, viszont arra nem sajnálom... Sok márka hiányzik még a hazai palettáról, inkább nem is sorolom. A USE után a legtöbb ruhám Calvin Klein. Nagyon szeretem ezt a brandet, letisztult, kényelmes és van benne valami dermesztő szofisztikáltság.
A magyar tervezők munkáit mindig megnézem és a saját diákjaim (divattervezést tanítok a KREA-ban) pályáját is figyelemmel kísérem. Közülük különösen büszke vagyok Szilágyi Dórira aki McQueen és Gaultier után most végre megtalálta a boldogságot az Adidas-nál, vagy Szegedi Katára, aki kezdő létére már igen sok szakmai díjat bezsebelt.
-Van kedvenc fotód férfi divatanyagból, editorialból?
Van kedvenc divatanyagom. A 2008 Summer GQ Style-ból a Poseidon cimű sorozat, Nathaniel Goldberg lenyűgöző képei, Patrick Petitjean-nal a főszerepben. Fotó, styling, modell, egyszerűen minden szempontból tökéletes!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
mzd · http://zoldhegyi.hu/blog 2011.03.28. 18:33:37
Pont kinéztem a Lack magazinban egy USE felsőt, nagyon tetszik és egész baráti az ára!
perry 2011.03.28. 23:16:49
Tetszik, hogy András nincs elrugaszkodva a talajtól, minden értelemben!
A rebranding alatt nem tudom mire számítsak...a márka jelenlegi arculata szerintem baromi jó, és a széles közönség előtt alig ismert. A ruhadarabok stílusa is jó irányt követ és nem tudom, hogy a megcélzott célcsoport hogyan változhatna...Szóval kíváncsi vagyok erre a rebrandingre, nem tudom mit értsünk alatta.
Áhh, irigylem, hogy saját műhelyük van...