2010.03.12

Gallianori interjú

HeStyle | 2010.03.12 12:20 | 6 hozzászólás


Nóri az egyik kedvenc "divatbloggerem", rettentően szeretem ahogy ír és ahogyan a divatvilágot látja. Blogja nem csak a "mezei" olvasók között ismert,  a szakmából is rengetegen olvassák, a GLAMOUR magazin hasábjain pedig lassan már visszatérő szereplő. Nálunk is szerepelt már tavaly októberben, akkor a Divatblogok éjszakája kapcsán írt vendégposztot, most pedig néhány kérdésünkre válaszolt.
Nézd meg Nóri divatblogját itt!

 

-Hogyan lettél "divatfüggő"? Mióta érdekel a divat?
Alakult, alakult. Kezdődött szerelmekkel: az első decemberi Glamourban, aminek a címlapján Liv Tyler volt (?), kiszúrtam egy szettet (kardigán, top) Gallianótól. Egy ósdi Cosmóban pedig egy képet, amint épp Ornella Mutit ölelgeti az olajos mellkasú, Guido-bajszú tervező kék selyembomberben talán. Utána jött, hogy a supermodels.nl-en pörgettem az arcokat. És miután nemcsak délután 4 óra után netezhettem, elszabadult a pokol. Mindez olyan 8. osztály végén, gimnázium kezdetén zajlott le. Ha még régebbre kellene visszamenni, akkor biztos bölcsisként a piros pöttyös ingecskéimhez való ragaszkodással kezdődött.

-A magyar "divatbloggerek" egyik legismertebb alakja vagy. Hogyan született meg a blog és az első bejegyzés?
Msn-eztem, és ott bukkantam rá arra, hogy egyáltalán létezik olyan, hogy blog (a live space-en kavarogtam). Utána a google-ben kerestem érdekes stílusú, magyar nyelvű írásokat Gallianóról, de nem találtam. Aztán a legegyszerűbb dolgot tettem, beírtam, hogy blog.hu és máris  regisztráltam majd megírtam a dolgot úgy, ahogy azt én láttam. Persze bénáztam össze-vissza, élesítettem a bejegyzést, majd levettem, linket nem tudtam normálisan beszúrni, képet is csak csodával határos módon sikerült… Segítséget viszont nem kértem senkitől, a mai napig is, ha valami probléma akad, addig csinálom, míg nem sikerül. Egyébként se reklámoztam a blogot soha senkinek. Élveztem titokban írogatni. Szóval összekínlódtam az első bejegyzést, utána meg jól letojtam a dolgot, hiszen mentem gólyatáborba meg felvételizni egy OKJ-s képzésre is. Csináltam már sok hülyeséget, énekeltem templomban (nem tudom, hogy nem lógtam ki a sorból a repedtfazék hangommal), „bandáztam” punkokkal, tévedtem el a Blahán, úgyhogy a blog is befér a baromságaim közé.

-Hobbi még vagy esetleg már hivatás a blogírás számodra? Lehet tudni, hogy mivel foglalkozol a blogoláson kívül?
Hobbi és ezt szeretném is tartani. Hivatalosan szociológiát tanulok a Pázmányon, illetve most éppen nem, de formálisan mégis. (Elméletileg harmadéves lennék, de gyakorlatilag újra elsőéves vagyok ugyanazon a szakon. A lényeg annyi, hogy terveim szerint jövőre fogom befejezni).
Fizikailag Svájcban tartózkodok, gyerekfelügyelek és azon vagyok, hogy még jobban beszéljek franciául és ne költsem el a fizetésem :D Az egyetem bevégzése után is külföld a cél, egyértelműen.

-Mit tartasz az eddigi legnagyobb sikerednek, amit a bloggal értél el?

A Glamouros és a Flair-es megjelenéseket, ha konkrétum kell. Meg azt, hogy tudom bizonyos szakmabeliekről, hogy olvasnak/követnek. Van, hogy belefutok ismerősök ismerőseibe, akiknek tetszik, amit csinálok, az is elég jó érzés.

-Mi a véleményed a magyar férfiak öltözködéséről és a divathoz való hozzáállásukról?
Vegyes. A fiatalok azt hiszik, követik a divatot, ha magukra aggatnak tipikus farmermárkákat és belövik a hajukat, elmennek szolizni… Fiatalság, bolondság, nyilván. Egyetemre, főiskolára ezek nagyjából eltűnnek, és előtérbe kerül a saját stílus. Nem feltétlen divatos, de egyedi. Utána gondolom beindul a szürkülési folyamat és a munkahelyek megszerzésével kikopik ez is. Érdeklődés viszont van a divat iránt, csak nem nyíltan. Pozitív példa a blogotok is, ami egyedülálló a maga nemében.

Szerinted milyen egy igazán jól öltözött férfi?
Indigó, fehér, fekete vagy szürke színű ruha van rajta. Az ilyenekért bolondulok. Jól szabott ruhákban jár, amik előnyösen is állnak neki. Ha képes egy különleges kiegészítővel feldobni, még jobb. És persze süt róla a magabiztosság.

-Van olyan alapdolog, ami szerinted semmiképpen sem hiányozhat egy "stílusos" férfi ruhatárából?
Indigó bársonyzakó, mokaszin, lakkcipő. Szép óra. Sárm.

-Szerinted miért hanyagolják el ennyire a magyar magazinok, televíziók és egyéb médiumok a férfi divatot?
Talán mert a nőket jobban megérinti egy-egy darab, hamarabb rohannak az üzletbe megvenni a kiszemelt árut. A férfiak általában véve rosszul vannak a ruhaüzletektől. Ráadásul még mindig él az a sztereotípia, hogy amelyik férfit valamennyire is érdekli a divat, meleg.

-Milyen üzleteket/márkákat hiányolsz itthonról?

Annyira nem vagyok képben, mi van éppen, de ha nincs még, akkor jó lenne a Gap, a Topshop is. Jó, hogy utóbbitól már lehet rendelni, ki is akarom próbálni. Ha már rendelés, jöhetne a La Redoute is. Más hirtelen nem ugrik be, de biztos van még vagy száz márka, amit kívánnék.

-Melyek azok a ruharadarabok/kiegészítők, melyeknek nem tudsz ellenállni?
Akaraterő kérdése, ha nagyon megmakacsolom magam, akkor tényleg csodákra vagyok képes. Ha meg még engedek, akkor kardigánoknak, táskáknak főleg. Néha sportcipő- és farmerkattanásom is van, de az könnyebb, mert megvan a két bejáratott márkám. Kardigánt viszont bárhol képes vagyok venni. Egyelőre még vannak vásárlást kizáró elvek, például párducminta, de a gyűjteményem bővülésével lehet, hogy szabályt kell módosítanom. :D

-Van  kedvenc terveződ?
Az aktuális kollekcióktól függ, de McQueen, a Givenchy, a Burberry bemutatói különösen feltüzelnek. Persze ott van John Galliano, akit nem tudok dobni, de valahogy megfakult. Biztos vagyok benne, hogy nem a képességeivel van a gond, hanem a vezetőség elveivel. De ha ezt tűri, akkor ő is hibás. Az utóbbi időben ugyan mindig alkot valami meséset, de ez közel sem az, mint amit régen művelt.

-Van kedvenc férfi kollekciód?
Most a Salvatore Ferragamo illetve a Burberry (a/w 2010). Előbbi különleges, utóbbi hordható.

.-Tudom, ki az egyik kedvenc modelled, így akár  "A nem hivatalos magyarországi Noah Mills fan klub nem hivatalos elnöknője is lehetnél". Melyik a kedvenc fotód a modellről?
Noahról nagyon sok jó kép van, de igazán azokat szeretem, amin mosolyog vagy nevet. Ja, májusban a mozivászon előtt olvadozhatok Noahtól (szexjelenetre is tett célzást!).
Ezen nagyon aranyos, szépek a fogai is:


-Ha egy év múlva újra beszélgetünk, milyen (remélhetőleg bekövetkező) változásokról/előlépésekről szeretnél majd beszámolni? Milyen terveid vannak a közeljövőben?

Az oldalt szeretném ráncba szedni, de nagyon. Viszont már akkora a tartalom, hogy ez mindig nehézkes és roppant időigényes. Volt még tervem arra, h az itteni (külföldi) divatba ásom bele magam, de már hagyom. Most annak is örülök, ha a szintet tartani tudom. Újítástól persze nem zárkózok el, csak jelenleg ötlettelen vagyok.




A bejegyzés trackback címe:

https://hestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr591833092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micimacko007 2010.03.12. 13:06:43

helo,ha van blogja mirt nincs szo arrol h mi is az pontosan?

LuPuS 2010.03.12. 13:57:50

A blog olvasási listámon Nóri, a harmadik helyen van. :)

katarocks 2010.03.12. 20:03:46

"A nem hivatalos magyarországi Noah Mills fan klub nem hivatalos tagja" meg én vagyok, Nórinak köszönhetően :D

Newyorker 2010.03.24. 21:12:19

a hölgynek nagyon szimpatikusak a válaszai, jó gondolkodás!
süti beállítások módosítása