2010.03.05

Interjú Bujdosó Biankával (OurFashion)

HeStyle | 2010.03.05 12:20 | 7 hozzászólás


Nem vitás, az OurFashion mára az egyik legjobb és legolvasottabb magyar divatbloggá vált. Hasznos tanácsokkal és remek cikkekkel segítenek eligazodni az aktuális trendek között, a divatrajongók és a szakmabeliek nagy örömére. Igazi sikersztori ez, amelyet nemsokára egy nagyszabású partival ünnepelnek meg a blog két éves születésnapja alkalmából. Az OurFashion egyik szerkesztőjét és alapítóját, Bujdosó Biankát kérdeztem a kezdetekről, a divatról és még sok másról.

-Az OurFashion mára Magyarország egyik legolvasottabb divatblogja lett. Hogyan indult ez az egész? Mikor kezdett el érdekelni a divat?
Már gyerekkoromban érdekelt a divat, mint szerintem minden szakmabelit. Sokat gondolkodtam rajta, hogy mégis hogyan foglalkozhatnék divattal, de mivel nem rajzoltam valami jól, már-már lemondtam róla, hogy a divatiparban dolgozhassak. Már első éves egyetemista voltam a Budapesti Corvinus Egyetemen, amikor az OurFashion elindult. Pontosan emlékszem rá, hogy gyerekkori barátnőmmel, Annával az Árpád hídon álltunk a dugóban, amikor mesélte, hogy milyen jó angol divatblogot olvasott, és milyen kár, hogy ilyen nincs Magyarországon. Nekem sem kellett több, úgy döntöttem ott a dugóban, hogy akkor csinálunk egyet! Megkerestem Melindát (Fashionista), akiről tudtam hogy szintén nagy rajongója a divatvilágnak és ráadásul a szépségápolás terén is otthon van. Körülbelül egy hétre rá elindult a blog és azóta valóban töretlen a sikere. Az embereknek tetszik, amit csinálunk és valóban kíváncsiak a véleményünkre.  
-Mit jelent számodra az OurFashion? Hobbi még vagy esetleg már hivatásodnak tekinted a bloggerkedést? Lehet tudni rólad, hogy mivel foglalkozol a blogíráson kívül?
Az OurFashion számomra már hivatás. Egyre jobban szeretem csinálni, és úgy érzem, hogy egyre inkább megtalálom benne önmagam és az utat, hogy mit szeretnék az életemben csinálni. Hivatalosan közgazdász diplomát kapok idén májusban, de azon belül divatmarketingből írom a szakdolgozatomat.
Régebben nem gondolkodtam azon, hogy valaha is újságíró leszek, de most ez is egy lehetőség számomra. A blog miatt korábban megkeresett a Glamour magazin és az online felületükre fél évig blogot írtam, amit szintén nagyon élveztem. A jelenlegi munkámat is közvetve az OurFashionnek köszönhetem.
Bezselics Ildikó a Marie Claire korábbi főszerkesztője egy rendhagyó lapot
indított 2009 áprilisában. A Haszon Nőknek Magazin az első gazdasági női lap Magyarországon, és talán Európában is. Ildikó megkeresett a lapindítás előtt és óriási bizalmat megelőlegezve, bevett a csapatba. Most fog kijönni a harmadik lapszámunk, ami pont a divatiparról szól. Nagyon hálás vagyok ezért a lehetőségért, mivel itt kipróbálhatom, hogy milyen más témában is írni, hiszen nem csak a divatoldalakat szerkesztem, hanem más rovatoknál is kapok munkákat. Ezenkívül rengeteget köszönhetek a barátomnak, Ács Zoltánnak, aki kiváló újságíró, és nagyon sokat tanultam tőle. Az, hogy az OurFashion ma itt tart és én újságíróként dolgozom, részben neki köszönhető.  

-Március 6-án nagyszabású partival ünneplitek az OF második születésnapját. Készültök esetleg valamilyen meglepetéssel? Mire számíthatnak a vendégek?
Hatalmas dolognak tartom ezt a szülinapi bulit, rengeteg szakmabeli és számos médium lesz jelen, és végre bemutatkozhatunk „élőben” is a nagyközönségnek. Óriási élmény az, hogy Konsánszky Dóra – akit én az egyik legjobb magyar tervezőnek tartok - bemutatójával egy platformon mutatkozhatunk. Dóra bemutatója után blogtársunk, Daubner Anna első minikollekciója is bemutatásra kerül, kisorsoljuk a születésnapi ajándékokat és természetesen a torta sem maradhat el. Nagyon pezsgő közösségi élet van nálunk, nem csak a blogunkon, hanem a facebook rajongói oldalunkon is. Az olvasók hálásak, hogy összehozzuk az ugyanolyan érdeklődésű embereket, és most végre teret adunk annak is, hogy élőben találkozhassanak.  
-Mi a véleményed a magyar férfiak öltözködéséről  és a divathoz való hozzáállásukról? Szerinted milyen egy igazán jól öltözött férfi?
Szerintem egy stílusos férfi a kicsit sportos, hétköznapi viseletét egy elegáns business look-kal párosítva nagyon izgalmassá tudja varázsolni. Magyarországon sajnos nem annyira változatos a férfi öltözködési platform. Én is látom a környezetemben, hogy sok férfinál az öltözködés kimerül annyiban hogy mindennap felvesznek egy farmert és egy pólót. Ha kicsit nyitottabbak lennénk, akkor lehetne játszani a rengeteg férfi kiegészítő által adott lehetőségekkel is. Az a baj, hogy rengeteg emberben az raktározódott el tudat alatt, hogy ha egy férfi törődik magával és a stílusával az már nem férfias. Ez egy óriási hiba, véleményem szerint az nem férfias, aki ápolatlan és nem ad a külsejére. A fiatalok egyre nyitottabbak és szerintem lesz itt változás. Örülnék, ha a magyar tervezők is nyitnának kicsit a férfiak felé. Remek kezdeményezésnek tartottam, hogy a USE tervezett korábban férfi darabokat is. 

-Van olyan alapdolog, ami szerinted semmiképpen sem hiányozhat egy "stílusos" férfi ruhatárából?
Természetesen van. Szerintem nagyon fontos egy stílusos sál, hiszen ezt 4 évszakból háromban biztosan viselik a férfiak, és manapság szinte a nyakkendő  helyettesítésére is használható. Ezenkívül egy férfi esetében az öv sem elhanyagolható, hiszen ez is egy olyan darab, amit minden nap hordanak.
Ha ezt a kettőt stílusosan választják ki, már nagy probléma nem lehet.

-Szerinted miért hanyagolják el ennyire a magyar magazinok, televíziók és egyéb médiumok a férfi divatot?
A divatipar és a marketingesek Magyarországon és külföldön is csak mostanában kezdik el felfedezni azt a piaci rést, amit valójában a férfiak nyújtanak a divat- és szépségiparban egyaránt. Itthon még keményebb a helyzet, hiszen elég maradiak vagyunk és így szocializálódtunk. Úgy gondolom azonban, hogy a férfiak felé a divatot nem pont úgy kell kommunikálni, mint a nők felé. Jobban nyitottabbak például egy olyan life style magazinra, amiben mindenre választ kaphatnak, többek között a divattrendekre is. Javul azért a helyzet, remek kezdeményezésnek tartom például az Elle Man magyarországi debütálását és a te blogodnak is nagyon örülök. Ebből is látszik, hogy van erre piaci igény.  
-Milyen üzleteket/márkákat hiányolsz itthonról?
Nagyon örülnék, ha több olyan középkategóriás márka lenne az országban, ami kreatív megoldásokat nyújt a divatimádók számára. Magyarországon sajnos nagyon sokan járnak „egyenruhában”, értem ezalatt azt, hogy szinte ugyanattól az 5 márkától vásárolnak és semmi izgalmat nem visznek bele az öltözködésükbe. Ez sokszor nem az emberek hibája, egyszerűen nincs más alternatíva.
-Melyek azok a ruharadarabok/kiegészítők, melyeknek nem tudsz ellenállni?
Hát a cipők. Egyszerűen a világ összes fazonját meg tudnám venni, minden színben. Szerintem a legnőiesebb és elegánsabb viselet egy gyönyörű magassarkú cipő. Nem annyira kedvelem a platformokat, de természetesen abból is találni a ruhatáramban. Egy időben a táskákért voltam ennyire oda, ez a két „fétis” évente váltja egymást.  
-Van kedvenc terveződ?
Kifejezetten kedvenc nincs. Őrülten rajongom Karl Lagerfeldért és Marc Jacobsért. De hát ki nem? Az aktuális kedvenc Proenza Schouler, és aki nagyon közel áll az én stílusomhoz és nagyon tehetségesnek tartom, az Calla Haynes.  
-Ha egy év múlva újra beszélgetünk, milyen (remélhetőleg bekövetkező) változásokról/előlépésekről szeretnél majd beszámolni? Milyen terveid vannak a közeljövőben?
Mivel hamarosan befejezem az egyetemet, ezért ez egy elég mozgalmas időszak az életemben. Augusztustól szakmai gyakorlatra megyek, úgy néz ki, hogy a Louis Vuitton magyarországi PR képviseletéhez, a Lancecom Kft.-hez. Igazából kicsit összeszorul a szívem, amikor erre gondolok, hiszen hamarosan döntenem kell, hogy divatmarketing vagy újságírás. Remélem ötvözni tudom a kettőt és megtalálni önmagam és az egyensúlyt az életben. Természetesen az OurFashion-t is szeretnénk tovább fejleszteni, mind tartalmilag, mind megjelenésileg. Már vannak terveink, amiket hamarosan napvilágra is hozunk. Most úgy érzem, hogy rengeteg ötletem és annál több erőm van ezek megvalósítására, már csak le kell tisztulnia a képnek, hogy merre is induljak el valójában.
-Végül egy kis "hazai". Az OurFashion interjúi során  általában fény derül az interjúalany kedvenc divatfotójára. Most a Tiédre lennék kíváncsi.
Helmut Newton óriási nagy kedvencem, ezért természetesen a kedvenc fotóm is tőle származik. Ezt a képet 1992-ben készítette New York-i lakásának teraszán, fantasztikus a koncepció egyszerűsége és a kép szépsége. Ha ránézek erre a képre elönt a szabadságérzet és az erő. A finom nőiesség és a kihívó szexi kinézet tökéletes egyensúlyban van a fotón, azt hiszem ez az az egyensúly, amit sok nő nehezen talál el.




A bejegyzés trackback címe:

https://hestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr701810475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LuPuS 2010.03.05. 13:57:11

Imádom őket, látszik amit csinál(nak) azt szívvel-lélekkel és nem utolsó sorban, ésszel csinálják.

pck (törölt) 2010.03.05. 20:58:07

Jó cikk lett. Az alapdarabra adott válasszal teljesen egyetértek, sál, öv, bár én még az órát is belesorolnám.
Az Elle Man-ről még nem hallottam, de ez csak az én hibám lehet. Már ezért is érdemes volt elolvasni, holnap megyek az újságoshoz.
Biankának meg sok szerencsét az életben.

Mc Murphy 2010.03.06. 00:46:48

@pck: holnap ne menj! még nem jelent meg az idei első..

HeStyle · http://hestyle.blog.hu/ 2010.03.06. 01:52:17

@pck: április 15-én jelenik majd meg a tavaszi/nyári kiadásuk, az előző szám pedig már csak nagyon elvétve található meg.

pck (törölt) 2010.03.06. 12:53:37

@Mc Murphy: @HeStyle:

Hát igen, nem jártam szerencsével. De köszönöm az infót, akkor áprilisban keresem majd az új számot, addig meg próbálok vadászni a régiből hátha akad még valahol.

LuPuS 2010.03.06. 15:50:29

@pck: ahol még érdeklődhetsz, esetlegesen...

Adoc-emic Kiadói Kft. 1106 BP fehér út 10.
Tel:06 (1)-880-5200

vagy a terjesztést végző cég :
MAGYAR LAPTERJESZTŐ ZRT. (LAPKER ZRT.)
1097 BUDAPEST, TÁBLÁS UTCA 32.
06 (1)347-7300
süti beállítások módosítása