2010.03.01

Interjú Maróy Krisztinával (GLAMOUR)

HeStyle | 2010.03.01 12:20 | 10 hozzászólás


Maróy Krisztina az egyik legolvasottabb és legjobb magyar női magazin, a GLAMOUR főszerkesztője. Bár a GLAMOUR-ban csak ritkán olvashatunk férfiaknak szánt tartalomról, mégis nagyon kíváncsi voltam, hogy az egyik vezető női magazin főszerkesztője hogyan vélekedik többek között a férfi divatról és a magyar férfiak öltözködéséről.


 

-Mi szerettél volna lenni gyerekkorodban? Mikor kezdett el érdekelni a divat?
Úgy tizenkét éves korom környékén már kitaláltam, hogy újságíró szeretnék
lenni. Később, amikor egyetemre jártam elterveztem, hogy inkább mégis
esztéta leszek, vagy kritikus. Helyette modell, fotóasszisztens és stylist lettem, de jó volt, hogy pár évig mindkét kaput nyitva hagytam. Nem volt egyszerű nappali tagozat mellett dolgozni, de akkor még alvás nélkül is bírtam az iramot.
A divat már egészen kisiskolás koromtól érdekelt. Sokszor betegeskedtem, így mindig a nagymamámnál kötöttem ki, akinek szabószalonja volt. Ott minden haute couture volt és mindenből, ami ott készült, csak egy darab van a világon. A nagyim már nem él, de azok a darabok, amiket ő varrt, szerintem még mindig boldoggá teszik a tulajdonosaikat. Persze nekem is van pár örök darabom tőle.

- Jelenleg a Glamour főszerkesztője vagy, ami rengeteg munkával járhat. Hogy telik egy átlagos napod?
A kompjúter mellett töltöm a legtöbb időt, ahogy szerintem a legtöbb szerkesztéssel foglalkozó ember. Persze sok megbeszélés, találkozó is tarkítja a napjaimat. Ha huszonnégy órán keresztül nem állnék fel a gépem mellől, akkor is maradna még tennivalóm.
A glamouronline.hu is rengeteg új teendővel jár és a magazin izgalmas akciói, a GLAMOUR-napok, a Shopping partik, a Stiletto Run, a GLAMOUR Women of the Year és a többi akció sosem hagynak unatkozni. Ráadásul újabb izgalmakkal is készülünk! Megint ugyanaz a célunk, mint mindig: kényeztetni a GLAMOUR-lányokat és összehozni őket!


-Kevés magyar magazin foglalkozik a férfiaknak szóló divattal, várhatjuk esetleg, hogy a jövőben a GLAMOUR-ban szerepel majd néhány ilyen témájú cikk? Ahogy hallottam, bár nem bevallottan, de sok férfi is olvassa a GLAMOUR-t.
Tényleg sok emailt kapunk, amiben azt írják az olvasóink, hogy a párjuk is belelapoz, elcseni, várja a GLAMOUR-t. Persze ennek nagyon örülünk és ez is a magazin egyik alappillére: olyan nőknek szól, akik a társadalom részei, nem akarnak felette, vagy azon kívül állni, szeretnének harmóniában lenni önmagukkal és ehhez hozzá tartozik a párkapcsolat is. Nagyon meghatározó az életünkben a párunk és ez így van jól!
Az, hogy az olvasóink partnereit, udvarlóit, férjeit nem idegesíti az, amivel a párjuk kellemes órákat tölt, ez nagyon fontos nekünk. Már köszönőlevelet is kaptunk egy-két férfitól. Ez nagyon megtisztelő. Ennek ellenére a magazin nőknek szól és a fiúk csak „illegálisan” olvashatják. Kivéve a direkt nekik készülő Férfimellékletünket.


-Mi a véleményed a magyar férfiak öltözködési szokásairól?
A negyven év alattiak és a világot látott idősebbek már erősen próbálkoznak. Én jó közönség vagyok, le lehet venni a lábamról egy jól szabott öltönnyel is. Szeretem, ha egy férfi megtisztel azzal, hogy öltönybe bújik. Nem szeretem viszont a nagy logós, márkás holmikat, az öltöny fölött viselt a sportdzsekit, amik alap hibának számítanak Magyarországon.

-Szerinted miért hanyagolják el ennyire a magyar magazinok, televíziók és egyéb médiumok a férfi divatot? Nincs rá igény?
Lassan-lassan azért fejlődik az öltözködési kultúra, de egy ilyen, átalakulás alatt lévő országban bonyolultabbak a dolgok, de már most radikális különbséget látok az idősebb és az új generáció tagjainak az öltözködésében. A probléma viszont mindig adott: a férfiak nem foglalkoznak annyit ezzel a kérdéssel, mint a nők és sokkal praktikusabb a felfogásuk is. Nem hazabeszélni akarok, de azt hiszem, a férfiak öltözködése és ennek a javulása a nőkön múlik. A nők magukkal fogják húzni a férfiakat is!

-Ha egy napra férfi lehetnél, milyen stílusú ruhákat vennél fel, hogyan öltözködnél?
Ha férfi lennék, csak és kizárólag fekete öltönyben, fehér ingben, fekete nyakkendőben járnék és a gardróbomban sem találnál mást. Sose hordanék például farmert.

- Van kedvenc terveződ? Ha igen, ki?
Alexander McQueen. Már az első kollekciója óta rajongója vagyok.

- Van olyan üzlet, márka, amit hiányolsz itthonról?
Marc Jacobs, Chanel, Prada, Topshop. Ezekből az egyik már megtalálta az üzlethelységet!

- Mik a terveid a közeljövőben?
Nagy kihívásnak élem meg ezt a mostani időszakot. Egyrészt az interaktivitás bevonása a szerkesztésbe, az olvasók, látogatók akaratára történő azonnali reakció, másrészt az állandó jelenlét az éterben új dimenziókat nyitott meg előttem és a szerkesztés alapelveit is módosítja kissé.
A tervem az, hogy a GLAMOUR magazin a legmodernebb szellemiségű magazin maradjon a magyar piacon és hogy egy nap se teljen el, hacsak nem szabadságon vannak az olvasóink, hogy ne klikkeljenek a glamouronline.hu-ra.




A bejegyzés trackback címe:

https://hestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr341798800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LJS 2010.03.01. 15:27:28

"...és legjobb magyar női magazin, a GLAMOUR..." --> ez eléggé szubjektív. én szsz nem tartom sokra a Glamourt..

instantfashion · http://instantfashionhungary.blogspot.com 2010.03.01. 19:11:46

Szerintem a Glamour a legjobb divatmagazin itthon. Az Elle, a Marie Claire hiába tartalmasak, jó őket olvasni, de kicsit "magasabb" divatról szólnak, míg a Glamour mindennapi embereket céloz meg. Maróy Krisztina pedig az egyik legkedvesebb ember a magyar médiában.

Donjuan 2010.03.01. 19:23:03

"Ha férfi lennék, csak és kizárólag fekete öltönyben, fehér ingben, fekete nyakkendőben járnék és a gardróbomban sem találnál mást."

Aha. Biztosan nem unná meg. LOL

Anyád! Füred!!! 2010.03.02. 00:47:57

ezen a részen én is röhögtem... meg biztos hétvégén edzőterembe menet is ez a legjobb viselet.
szép dolog az öltöny, de milyen sivár lenne már, ha csak azt hordaná egy ember

norbi2k 2010.03.02. 10:02:58

a férfi divatról siránkozik, de azért ha ő férfi lenne csak fekeke öltönyben, fehér ingben, fekete nyakkendőben járna, LOL
Nem járhatsz mindig öltönyben bazzeg akkor sem ha üzletember vagy

maróykrisztina 2010.03.02. 19:07:43

Miért is kellene komolyan elképzelnem, hogy férfi vagyok:)Ideális esetben, ha már elképzelem, olyan vagyok, aki nem jár konditerembe.

norbi2k 2010.03.03. 17:41:41

@maróykrisztina: konditerembe nem járnál, de a pasidtol gondolom elvárod hogy izmos teste legyen, nemde?:)

instantfashion · http://instantfashionhungary.blogspot.com 2010.03.05. 12:19:10

Ha egy nő elképzeli, hogy milyen lenne, ha férfi lenne, abban automatikusan benne van, hogy tele van a szekrénye tökéletesre szabott öltönyökkel, és nem kell edzőteremmel pazarolnia az időt, mivel a teste amúgy is tökéletes. :D
Ugyanúgy a férfiak is biztos hosszú lábú, gazellatestű csajok lennének a legszívesebben.

maróykrisztina 2010.03.06. 11:45:19

@norbi2k: Nekem nem ez a lenyeg. Talan ha mondok par ferfit, akit csodalok, erthetobb lesz. Mondjuk David Bowie, David Lynch,Bono, Terry Richardson. Az erdekel, mit csinalnak, mi a mondanivalojuk a vilagrol. Meg valami: talan mert a nok annyira valtozekonyak, jo, ha egy ferfi kicsit allandobb, egy szikla.
süti beállítások módosítása