2009.10.29

Interjú Éder Krisztiánnal

HeStyle | 2009.10.29 22:45 | 3 hozzászólás


Éder Krisztián, vagy ahogy a legtöbben ismerik, SP nagyon rövid idő alatt lett sok fiatal kedvence, idén 2 Comet díjat is bezsebelt a VIVA díjkiosztóján. Bár zenéjét sokan ismerik, kevesen tudják róla, hogy tehetséges fotós is. Jelenleg a MOME-n tanulja a mesterséget.
Íme a Vele készült interjúnk:

-Zenei karriered rohamosan ível felfelé, Magyarország egyik legkedveltebb fiatal énekese lettél nagyon rövid idő alatt. Milyen út vezetett a sikereidhez?
Hosszú és rögös, ha röviden akarok fogalmazni. :) Azt tudni kell rólam, hogy mielött a nagyközönség is megismert, elég aktív résztvevője voltam a hazai underground hip-hop szcénának. Együtt dolgoztam olyan előadókkal, akikre 14 évesen példaképként tekintetettem. Köztük a Hősökkel és Pixával is - utóbbi egyébként a mai napig szerzőtársam. Körülbelül két éve kezdtem érdeklődni a populárisabb műfajok iránt, és így jött képbe az R'n'B és a pop. Justin Timberlake, Kanye West és Chris Brown lemezeivel feküdtem és keltem. Rengeteg ének- és táncórára járok, igyekszem megközelíteni nemcsak a hazai, hanem a külföldi "top" előadók szintjét is, hiszen az, hogy egy kis országban élek, nem ad mentséget a zene minőségére, milyenségére és a produkció összképére.

-Az éneklés mellett fontos szerepet tölt be az életedben a fotózás is. Hogyan kezdődött nálad ez az egész?
Egy véletlen folytán került fényképező a kezembe. Igazából egy hétig rá voltam utalva a használatára, és mondhatni eléggé megkedveltem. Körülbelül 5 éve foglalkozom a fotózással, komolyabban 2 éve. Felvételt nyertem a Moholy-Nagy Müvészeti Egyetemre (régi Iparmüvészeti), ahol most vagyok harmadéves. Jelenleg Budapest legnagyobb fotóstúdiójában, a G3-ban dolgozom Baksa Norbert mellett.

-Milyen típusú fotókat szeretsz készíteni leginkább? Melyik volt eddig a kedvenc munkád?
Főként divat- és reklámfotókat készítek, de előfordul hogy “belecsúszom” egy-két konceptuálisabb témakörbe is. Nagyon szerettem a VIVA-s Adával fotózni, de igazából nem is emelnék ki senkit. Általában mindenkivel megtalálom a közös hangot.

-Mennyire fontos számodra a divat? Milyen stílusú ruhákat kedvelsz leginkább?
Egyrészről a divat a fotózás miatt lett egyre fontosabb, másrészről nem jelenhetek meg akárhogy egy rendezvényen vagy egy tévéműsorban, fellépésen. Azt gondolom, fontosak a külsőségek is, ha nem is a legfontosabb dolog az életben. Igazából azt hiszem, eléggé sokoldalú vagyok ilyen téren. Szeretem a letisztult dolgokat, de a kicsit extrémebbektől sem riadok vissza. Mostanában kezdek ráhangolódni az elegánsabb vonalra, de ha olyan kedvem van, leszaladok a boltba egy bővebb nadrágban és egy Converse-ben. 

-Mi a véleményed a magyar férfiak öltözködési szokásairól?
Nem tartom túl kreatívnak a magyar srácok öltözködését. Sem a fiatalabbakét, sem az idősebbekét. 10-ből mondjuk 3 férfi öltözködik jól, a többi vagy az általa követett szcénát próbálja kifejezni a ruhadarabjaival (minden, ami ettől különbözik, azt vagy furcsának tartja, vagy nem foglalkoztatja), vagy csak egyszerüen nem érdekli, hogy mi van rajta, hogy néz ki. Minden ember életében más fontossági sorrend működik, nem biztos, hogy gond van azzal, ha valakinek nem szerepel az 5-ös listán az öltözködés.

-Hol vásárolsz magadnak? Vannak kedvenc márkáid/üzleteid?
Nagyon szeretem Lang Szonja ruháit (tyraclothing.com), de a szintén magyar tervezőcsapat USE ruhái is nagyon komolyak. Nem emelnék ki egy üzletet sem, ahova szívesen járok, általában mindig ott veszek ruhákat, ahol éppen, aktuálisan megtetszik egy-egy darab, ez pedig nem kötődik konkrét márkához. (Na jó, talán a Zarába gyakrabban járok, mint  kellene…) Cipők terén pedig csak és kizárólag Supra! Bár a White Labelben mindig van 20-30 cipő, amiért szívesen feláldoznám a lakbéremet. :) 

-Milyen terveid vannak a közeljövőben? 
Gőzerővel dolgozom az új lemezen, ami egyébként november legvégén, egész pontosan a szülinapomon a polcokra kerül, illetve folyamatosan próbálom magam fejleszteni, mind a fotózás, az éneklés és a tánc terén.




A bejegyzés trackback címe:

https://hestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr151483911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LJS 2009.11.11. 15:42:33

egyszer találkoztam vele élőben, elég nagy p*csfej...

zsuu166 2010.09.19. 20:42:57

ÍmádlakÉDeshNEmPÖcsFEjMenem lehet pöcs fejűű lowe rád szávaztam mégha mások szerint pöcs fejűű vagy
süti beállítások módosítása