2009.08.26

Monostori Pál interjú

HeStyle | 2009.08.26 11:15 | 6 hozzászólás


Monostori Pál idén diplomázott a MOME textil szakán, eddig csak női ruhákat tervezett, de diplomamunkának belevágott első férfikollekciójának megtervezésébe is, amiről korábban már mi is beszámoltunk. Ha többre is kíváncsi lennél a fiatal tervezővel kapcsolatban, akkor ne hagyd ki a vele készült interjúnkat!

  -Mi szerettél volna lenni gyerekkorodban? Mikor kezdett el érdekelni a divat?
Fiatal korom óta érdekel az öltözködés, és már elég korán eldöntöttem, hogy valamilyen módon ezzel szeretnék foglalkozni. Középiskolában ékszereket terveztem és készítettem, ötvösnek tanultam, de be kellett látnom, nem ez az amit csinálni szeretnék. Miután végeztem beiratkoztam egy iskolába ahol megismerkedtem a szabás varrás rejtelmeivel :) Ekkor már tudtam, hogy ez jó lesz, jelentkeztem az egyetemre és fel is vettek elsőre.

 -Miért pont diplomamunkának vágtál bele az első férfikollekciód megtervezésébe?
Mindig is érdekelt mindkét ága a divatnak. Viszont az egyetemen elsősorban valami miatt a női vonal megy jobban. Diploma előtt elkezdtem egy kutatómunkát a férfi identitás területén, erre épült a szakdolgozatom. És akkor határoztam el, hogy csinálok egy férfi kollekciót. Mivel jött a diploma és engem nagyon izgatott a dolog ezért a kettőt összehoztam. Nagyon élveztem csinálni és folytatni is fogom.

-Milyen volt a kollekció fogadtatása?
Két oldalról érkeztek észrevételek. Mivel ez egy diploma kollekció volt, így automatikusan megmérettetett a diploma bizottság előtt. Itt nagyon jó fogadtatása volt, ennek alapján is értékelték. Mivel a megjelent kritikák is pozitívak voltak, illetve megrendelések is érkeztek egyes darabokra, így azt kell mondjam jól fogadták :)

-A ruhák tervezésénél mi volt a fő koncepció?
A koncepció az volt, hogy olyan ruhákat tervezzek, amelyek felválthatják a klasszikus öltöny nyakkendő viselését. A kollekció alapjául az angolszász férfi viseletet vettem, Igazából az 1800-as évek második felétől egészen a 60-as évekig gyűjtöttem, nagyon izgalmas ez a közel 100 év ahogy eljutunk a frakktól a farmerig :) Nagyon fontos volt a tervezésnél, hogy egy nagyon tiszta, egyszerű kollekciót készítsek. A záródások mindenhol rejtettek, a formákon nincsenek díszítmények, csak egyszerű tiszta formai megoldások. A színek bézs, homok szín,és mosott kék. Ezek a színek szintén megjelennek a klasszikus férfi palettán, csak másképp. Az anyagok pamutballon, puplin és egy vízlepergető esőkabát anyag.

-Mi inspirál? Milyen dolgok hatnak rád ösztönzőleg?
Érzékeny vagyok az engem körülvevő világra, leginkább ezekből az impulzusokból táplálkozom, legyen ez utazás, könyv vagy egy film élménye..ect
 
    -Várható, hogy a jövőben még tervezni fogsz férfiaknak?
Jelenleg is egy férfikollekción dolgozom.

 -Mik a terveid a közeljövőben? Van most valami, amin dolgozol?
Most egy cégnek tervezek. Mellette őszre szeretném kihozni a következő kollekciót, amihez kiegészítők is társulnak.

Íme néhány kép Monostori Pál diplomamunkájából, amely az "Alternatívák a klasszikus férfi öltözködésében" címet viseli:


még több kép a kollekcióról itt




A bejegyzés trackback címe:

https://hestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr251338705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gemini 2009.08.26. 12:16:29

Szép anyagok és színek, de a kollekció elég feminin összességében az én szememnek.

HorvathL · http://hestyle.blog.hu 2009.08.26. 15:07:43

nekem is kissé feminin
de ugyanakkor nagyon tehetséges a tervező és jó munkát kívánunk neki! csak így tovább!

Gemini 2009.08.26. 16:06:23

@horvath911: A tehetséget én sem vitatom a kollekcióban! :) Természetesen sok sikert! És ilyen darabokra is szükség van, biztos, hogy sokaknak épp az ilyen vonal tetszik.

Gemini 2009.08.26. 16:08:37

Picit off: Női kollekciójáról vannak valahol képek a neten? :)

HorvathL · http://hestyle.blog.hu 2009.08.26. 19:34:25

@Gemini: erre sztem hestyle tudna válaszolni... :)

HeStyle · http://hestyle.blog.hu/ 2009.08.26. 19:38:41

Én nem találtam képeket a női kollekcióról, de majd még utánanézek.. :)
süti beállítások módosítása