2012.09.20

Körkérdés: Mindent az online vásárlásról!

HeStyle | 2012.09.20 15:52 | 5 hozzászólás


Néhány hete tettük fel azt a hirdetést a Facebook oldalunkra, amelyben olyan olvasók jelentkezését vártuk, akik rendelkeznek tapasztalatokkal az internetes vásárlásról, sőt mi több, rendszeresen használják is ezt a módját a vásárlásnak. Nagyon sok levelet kapunk ugyanis Tőletek, amelyben különböző webshopok-ról érdeklődtök, illetve az online vásárlás menetéről, buktatóiról kérdeztek minket.
Sok olvasónk rendkívül bizonytalan ebben az ügyben, ódzkodik vagy tapasztalatok hiányában fél az online áruházaktól. Arra gondoltunk, hogy ideje kivesézni ezt a témát, de nem holmi papolással és modoros iránymutatással, hanem olyan véleményekkel és tanácsokkal, amelyek szintén Tőletek, olvasóktól valóak.
Ezért tettük közzé a felhívásunkat, melyre rengetegen jelentkeztetek és szerencsére nagyon sokan megosztottátok velünk azt, hogy Ti hogyan vásároltok az interneten, melyek a kedvenc helyeitek és azt is, hogy mire kell legjobban odafigyelni, ha webshop-ból rendelünk.
Most következő cikkünkben tehát nyolc olvasónk, Dávid, Ondrej, Tila, András, Szilárd, Roland, Mátyás és Krisztián szemszögéből ismerkedhetünk meg az online vásárlással.

Nektek mi a véleményetek az online vásárlással?
Várjuk a kommenteket további tanácsokkal és véleményekkel!

onlineshop11.jpg

Melyik internetes áruházból rendeltél már?

DÁVID: A legtöbbször az angliai ASOS.com-ról rendelek, mondhatni törzsvásárló vagyok már.

oshop12.jpg

ONDREJ: Eddig csak az ASOS-ról rendeltem. Több oldalt is nyomon követek, de általában elriasztanak a kézbesítési költséget. A lakótársam szokott vásárolni egy szlovák oldalról is, amellyel elégedett: gyorsak, biztonságos a kártyás fizetés és olcsóbb, mint a normál utcai boltok itthon.

SZILÁRD: Topman.

oshop13.jpg

ROLAND: Én mindig az ASOS-ról rendelek.

KRISZTIÁN: ASOS.com

Hogyan történik a fizetés?

DÁVID: A fizetés egyszerű banki átutalással történik. Én ahol csak tudom, mellőzöm a Paypal-t és társait, mert nem igazán bízom bennük. A banki átutaláshoz egyébként elég egy dombornyomott Visa vagy MasterCard kártya és néhány személyes adat és máris tudsz vásárolni! A “Checkout” után egyszerűen levonja a bankszámláról a HUF-ra konvertált összeget.

ONDREJ: A fizetés részemről eddig mindig forint alapú bankkártyával történt az ASOS-on. Az oldal biztonságos, több típusú kártyát is elfogad, sőt vannak a fizetéssel kapcsolatos, segítő leírások is. Kártyán keresztül eddig visszaélést nem tapasztaltam.

TILA: Kártyás fizetéssel.

ANDRÁS: Hitelkártyával fizettem minden alkalommal.

SZILÁRD: MasterCard segítségével fizettem.

ROLAND: Netes átutalással kell fizetni előre, amihez csak a bankkártya adatok kellenek.

MÁTYÁS: Dombornyomott MasterCard kártyával.

KRISZTIÁN: A rendeléshez regisztráció szükséges. A regisztrációnál meg kell adni a bankszámlaszámodat és ha rendelsz valamit, akkor azt zárolják.

onlineshop111.jpg

Mennyi idő alatt szállították Magyarországra a megrendelt terméket/termékeket?

DÁVID: Az ASOS-ban az a jó, hogy van ingyenes házhozszállítás. Persze lehet “Express” szállítást is kérni, amikor egy-két nap alatt megérkezik a csomag, de ezek súlyos fontokba kerülnek. Én általában maradok inkább az ingyenes szállításnál, ekkor is maximum két hetet kellett csak várnom.

ONDREJ: Tavaly 3-4 alkalommal rendeltünk többen az ASOS-ról. A szállítás ingyenes volt a DPD csomagküldő szolgálattal és általában a rendelés feladásának napjától számítva 4 munkanapon belül itt is volt a megrendelt áru. Folyamatosan nyomon lehetett követni, hogy hol tart a csomag, így készülni is lehetett arra, hogy mikor lesz itt Budapesten.
A kézbesítés fennakadás mentes volt, a DPD részéről mindig telefonáltak, hogy kézbesíteni szeretnék a csomagot és ha éppen nem voltam otthon, akkor át lehetett irányítani egy másik helyre, esetemben a munkahelyemre.

TILA: 3-4 munakanap alatt.

ANDRÁS: A leggyorsabbak mindig az olaszok, a LVR-tól: másnap már itt is volt a megrendelt áru, de legkésőbb 3 munakap alatt. A németektől 5 munkanap, míg az angoloktól ez több, mint egy hét volt.

SZILÁRD: Az igért határidőn belül megérkezett a csomag és úgy emlékszem, hogy arról is kaptam e-mailben tájékoztatást, amikor elpostázták azt.

ROLAND: Két féle szállítást lehet választani, a gyorsat és a normál kiszállítást. Én eddig mindig a normál szállítást kértem, de így is általában egy hét alatt ideért a rendelésem.

MÁTYÁS: Két nap a rekord, de általában olyan 4-5 munkanap Angliából a kiszállítás.

KRISZTIÁN: Az alap kiszállításnál tapasztalatom szerint maximum 15 nap múlva már nálad a csomag, de lehet kérni amolyan “elsőbbségi” szállítást is, ekkor 3-7 munkanap alatt érkezik meg a megrendelt áru. A gyorsabbik mód persze feláras, viszont a két hetes szállítás ingyenes, még ha csak két pár zoknit rendelsz, akkor is.

Volt bármilyen fennakadás, probléma az eddigi rendeléseid során?

DÁVID: Nem, eddig még soha.

ONDREJ: Sajnos már előfordult. Mint korábban mondtam, a tavalyi rendeléssel nem voltak gondok, idén viszont igen. Ezúttal is a díjmentes kézbesítést választottuk, de valamilyen oknál fogva már nem a korábbi, DPD futárszolgálattal adták fel a csomagokat, hanem normál postán. Ez sajnos nem volt neten követhető, nem is volt semmilyen értesítés a posta részéről (semmi átviteli “cetli” a ajtón vagy a postaládában, stb.). Rendszeresen érdeklődtem a postán, hogy hol lehet a csomag, egyeztetve velük az ASOS-os csomagazonosítót, de az sajnos nem volt megfelelő a magyar postának. 2-3 alkalommal volt ez, hogy megrendeltünk valamit és nem érkezett meg. Minden egyes alkalommal visszaérkezett a csomag az ASOS-hoz, erről kaptam e-mailt is, illetve arról, hogy a vásárlásom összegét visszahelyezik a számlámra. Pár nap után ez meg is történt. Szóval jelenleg a díjmentes csomagküldés Budapestre sajnos már nem úgy működik, mint tavaly, valószínűleg a posták “bénázása” miatt. Az ASOS-al folytatott levelezés során viszont nagyon segítőkészek és gyorsak voltak, de ők sem tudták megmondani, hogy miért nem kaptam meg a csomagokat.

TILA: Eddig semmilyen problémám nem akadt a rendelésekkel.

ANDRÁS: Soha semmi gond nem volt, pedig nagy értékű, luxus termékekről volt szó az én esetemben.

SZILÁRD: Nem. Simán ment minden, gond nélkül.

ROLAND: A rendeléssel kapcsolatban még sosem volt semmi fennakadás.

MÁTYÁS: Semmi komoly.

Előfordult már, hogy egy terméket a rossz méret vagy más egyéb okok miatt vissza kellett cserélned? Ha igen, hogyan történt ennek a folyamata?

DÁVID: Szerencsés vagyok, eddig szinte minden passzolt. Az ASOS egyébként minden csomaghoz mellékel egy válaszlevelet, amin be lehet jelölni, hogy mivel volt a probléma és hogyan szeretnénk megoldani a cserét:  sima csere (méret, szín), a pénz visszafizetése vagy esetleg egy teljesen más termékre való csere.

ONDREJ: Eddig nem kellett cserélnem, semmit nem küldtem vissza.

TILA: Egyszer egy Topman nadrág hiába volt a méretem, vagy 2 mérettel kisebb volt rám, de nagyon hamar orvosolták a hibát.

ANDRÁS: Igen. Volt olyan, hogy egy csizmát vissza kellett cserélnem, mivel kicsi volt.
A csere teljesen rugalmasan műküdik:  2 héten belül, természetesen sértetlen állapotban (ezeken a termékeken van egy biztosító/azonosító plomba, amit nem szabad eltávolítani és csak ezzel együtt lehet visszaküldeni) költségmentesen visszaküldheted, egy a cég által előre kiállított vissz-fuvarlevéllel, amit a csomaghoz mellékelnek. 
Visszaküldtem, ráírtam, hogy egy számmal nagyobbat kérek és 2 nap múlva már itt is volt. Ez az LVR-rel történt.

SZILÁRD: Volt, hogy vissza kellett volna cserélni valamit, mert a méret nem bizonyult megfelelőnek, de végül nem bajlódtam vele.

ROLAND: Volt már rá példa, hogy rossz terméket küldtek. Ilyenkor sajnos a saját költségemen kell visszapostázni a cuccot, de ez eddig csak egyszer fordult elő, annak ellenére, hogy már számtalanszor rendeltem internetről. Arra az esetre, ha bármi probléma lenne, minden csomagba tesznek egy, a termékeke tartalmazó listát, amelyen csak pipálgatni kell, hogy mi a gond és, hogy cserét vagy visszafizetést kérek-e.
Mellékelnek még egy matricát is, ami a pontos címet tartalmazza, így visszaküldés esetén csak rá kell ragasztani a csomagra és már mehet is a postára. A csereterméket természetesen ingyen szállítják ki.

MÁTYÁS: A méret egy izgalmas kérdés! Még semmit sem küldtem vissza, ha valami nem jó, akkor inkább elajándékozom. Az oda-vissza postaköltséggel, amit ki kéne fizetni, nem is éri meg kis értékű dolgokat cserélni, helyette inkább rendelek egy másikat.

A méreteknél mire érdemes odafigyelni? Ha külföldi webshop-ból rendelsz, mennyire egyezik meg az itthoni (pl. Zara, H&M, stb.) üzletekben vásárolt ruháid méreteivel az adott termék?

DÁVID: Nagyjából egyeznek az itthoni Zara, Bershka, H&M üzletekben található méretekkel. Cipőknél azért nem árt óvatosan választani! Érdemes egy hasonló fazonú cipőt valamelyik boltban felpróbálni, hogy biztos legyen a méret.

ONDREJ: Vásárlás előtt mindig ellenörzöm a méret táblázatot, illetve ha a vásárolni kívánt ruha a fotón egy modellen szerepel, akkor figyelem azt is, hogy ott szerepel-e a modell magassága és a ruhadarab mérete, amit visel. A méret táblázat és a plusz leírások, amik általában a képek mellett szerepelnek mindig elegendőek számomra. Az ASOS-om vásárolt áruk nagyrészt a H&M szabásaival egyezhetnek, de ezt természetesen befolyásolja a “skinny fit”, “slim fit” “regular fit” is.

TILA: Nekem ilyen szempontból nincs gondom. Londonban éltem egy ideig, így megjegyeztem az ottani méretetés szerinti tökéletes méreteket magamnak.

ANDRÁS: Talán ez az egyik legnehezebb kérdés. Ez mindig a gyártó cég méretezésétől függ. Általában az olasz számozás a nők esetében 2 mérettel az átlag európai méret alatt van, tehát az olasz 42-es felel meg az átlag 38-as méretnek. Férfiak esetében ez egy szám eltérés, azaz az olasz 50-es az átlag 48-as méretnek felel meg. Cipők esetében még bonyolultabb a dolog: nekem például 42,5-es a lábam és a cipőim mérete 42-es és 45 (!)-ös között változik, gyártótól függően.

SZILÁRD: A méretezés okozta eddig a legnagyobb fejtörést számomra. Gyakorlatilag le kellett mérnem magam és ennek megfelelően besorolni magam a mérettáblázat alapján a méreteke. Többször is lemértem magam, más segítségét is kértem, kerestem rajzot, hogy mit és hol kell mérni pontosan és mégsem sikerült eltaláni a pontos számokat...

ROLAND: A méretekre nagyon oda kell figyelni, mivel rengeteg gyártó termékét árulják, így nem lehet általánosítani, hogy mennyire egyezik meg az itthoni méretekkel. Segítségként van mérettáblázat, amiben lehet keresgélni, ha valaki elbizonytalanodik. A képeken szereplő modellről is szoktak adatokat közölni, például arról, hogy ő mekkora méretet visel. Így aztán lehet viszonyítani, hogy például az ő mellkaskerületével az a felső hogyan áll. 

MÁTYÁS: Ez változó. Például a Topman-es felsőkből XL-es kell, de a márkás ruhákból inkább L-es. A mérettáblázatot mindenképpen érdemes figyelni a gyártó weboldalán is, ha nem sajátmárkás dolgokat rendelünk.

KRISZTIÁN: Egy tanács: mielőtt rendelnél, mindenképpen nézd meg a mérettáblázatot! Egy pulóvernél például a “size guide” sugóra kattintva megjelenik egy táblázat, hogy az egyes méretek mekkora mellbőséget jelentenek. Mérd le a saját méretedet és ez alapján ki tudod választani a neked megfelelő darabot!

Milyen buktatói lehetnek az internetes vásárlásnak? Mire kell odafigyelni?

ONDREJ: Gyakran használom a kártyámat internetes vásárlásra, belföldi és külföldi oldalakon egyaránt. Inkább a “nagy oldalakon” vásárolok, illetve fizetés előtt mindenképpen ellenőrzöm az oldal vásárlásra vontatkozó adatait. Továbbá próbálom nézni a “kisbetűs” részt is. Folyamatosan forint alapú kártyával vásárolok, így az árfolyamokat is érdemes figyelni. A vásárlások nem kerülnek azonnal levonásra a számlákról, hanem csak elkülönítésre, azaz zárolásra. Mindez a vásárlás pillanatában érvényes árfolyamon. Majd napokkal, esetleg hetekkel később kerülnek csak ténylegesen levonásra a kereskedő bankja által az azon a napon érvényes árfolyamokon. Így sajnos előfordul, hogy pár száz forinttal több vagy esetleg kevesebb kerül levonásra. Mindez az árfolyam függvénye!

TILA: Én mindig a cím és bankszámlaszám megadásánál “félek”, nehogy elkeveredjen és, hogy ne legyen semmi gond a fizetéssel.

ANDRÁS: Nem árt odafigyelni arra, hogy egyes cégek milyen szállítási és számlázási költséget számolnak fel. Ez egyes cégeknál akár 30 euró is lehet, míg máshol EU-n belül ingyenes a szállítás! Ezért is kedvencem a LVR, ők semmiféle plusz költséget nem számolnak fel, ingyenes a szállítás és olcsóbbak, mint a többi cég. Sőt, ha elérsz a vásárlásaiddal egy bizonyos összeghatárt, akkor személyre szabott, kb. 30%-os engedményt kapsz a legújabb árukból is. A legfontosabb viszont mindenképpen az, hogy olyan cégtől vásárolj, akiről van referenciád az ismerődeidtől vagy például a HeStyle-ról. Ezért is találom nagyon jónak és hasznosnak ezt a cikket!

ROLAND: Amire figyelni kell, illetve ami buktató lehet, az az, hogy lehet, hogy egy póló például nagyon jól áll a modellen, de neked az a fazon éppen mégsem áll jól.

MÁTYÁS: Az akciókra! Néha akár egy nap alatt is elfogynak az igazán jó darabok.
A nagyobb cégekkel nincsen gond, a gyanúsan olcsó kisebb webáruházakkal viszont nem árt óvatosan bánni. Az E-bay-ről az 5 Lacoste póló 80 dollárért valószínűleg sosem fog megérkezni, ám ha mégis, akkor valószínűleg az olyan is lesz... 
A magyar postával is lehet még némi gond. Vidékre sokkal biztonságosabb rendelni, mint budapesti címre. Nekem az agglomerációban sosem volt probléma, de Pesten valahogy sűrűbben tűnnek el a csomagok.... USA-ból pedig a vám+áfa miatt lehet izgalmas a rendelés, bár ezt még sosem próbáltam.

KRISZTIÁN: Nem ajánlom senkinek, hogy cipőt az internetről rendeljen! Főleg előzetes próba nélkül. Honnan tudhatná az ember, hogy kényelmes-e benne járni, ha csak a képen látja?! Cipőt boltban kell venni!
Mindenképpen óvatosnak kell lenni az internetes vásárlásokkal, egy webáruház külalakja például rengeteget elárulhat. Egy igényesen megszerkesztett honlap már bizató jel lehet.
Még egy hasznos dolog: Keress rá a cég nevére az interneten, angolul és magyarul is. Az első pár találat után előhoz fórumokat is,a hol a vásárlók hozzászólásokban írják le a tapsztalataikat. Nemrég például így derült ki, hogy akitől a napszemüveget akartam rendelni, az a cég megszűnt, nem kézbesíti a termékeit, de persze a pénzt köszöni szépen, elveszi a számláról!

Milyen termékeket szoktál általában vásárolni az interneten?

DÁVID: Mindent! Vásároltam már cipőt, pólót, farmert, kiegészítőket, nagykabátot! Szóval tényleg mindent!

ONDREJ: Én rengeteg cipőt és táskát vásároltam már eddig, illetve egy-két kiegészítőt. Pólót és nadrágot eddig még nem.

TILA: Általában mindent (póló, nadrág, kiegészítő) szoktam rendelni, kivéve cipőt! A lábméretemmel még akkor is problémák vannak, amikor személyesen vásárolok. Bár valahogy 44-es a lábam, valahogy sosem 44-es kell....

ANDRÁS: Én már vásároltam ruhát, pólót, zakót, farmert, pulóvert, kabátot, cipőt, övet és napszemüveget is! 

SZILÁRD: Ruhákat, cipőket és öveket rendeltem eddig.

ROLAND: Én általában felsőket (póló, pulóver), cipőket és napszemüveget szoktam vásárolno. Nadrágot még nem vettem, mert szerintem az azért nem biztos, hogy úgy áll majd, ahogy kéne, amikor itthon felpróbálom.

MÁTYÁS: Cipőt, pólót, shortot, pulóvert, sőt parfümöt is!

KRISZTIÁN: Általában pólót, kabátot rendelek, esetleg fehérneműket. Kiegészítőket szerintem bátran lehet rendelni, nem lehetnek problémák a mérettel. Elsősorban azok rendelését nem ajánlom, amiknél kritikus dolog a szabás: nadrág, zakó, ing. Ezek felpróbálás nélkül nem az igaziak, persze lehet valakinek szerencséje is (vagy egy jó szabója...) Na és persze a már említett cipőt sem ajánlanám.

Volt bármilyen rossz tapasztalatod valaha is az internetes vásárlások során?

DÁVID: A legelső vásárlásnál kicsit tovább tartott a szállítási idő, de az ügyfélszolgálat gyorsan és készségesen válaszolt.

ONDREJ: Eddig még nem.

TILA: Eddig nem! Teljesen meg vagyok elégedve az internetes vásárlással.

ANDRÁS: Nem volt semmi negatív tapasztalatom.

SZILÁRD: Előfordult már, hogy a fotókon valahogy sokkal jobban nézett ki a termék, mint amit a csomagból előhalásztam...

ROLAND: Rossz tapasztalatom csak annyi volt, hogy amikor egy órát kinéztem magamnak és már alig vártam, hogy megérkezzen, akkor nem éppen az volt a csomagban. Ez eléggé letört, mert ugyan még aznap visszaküldtem, de ez azzal járt, hogy még egy hetet kellett várnom rá. De persze ez inkább csak egy apró kellemetlenség, engem azért érintett olyan rosszul, mert már nagyon vártam azt az órát.

MÁTYÁS: A méretprobléma elég bosszantó tud lenni, más nem.

Melyik webshopot ajánlanád másoknak is?

DÁVID: Csak párat, a kedvenceket: ASOS.com, Urbanindustry és Urbanexcess.

ONDREJ: Relatíve az összes nagy oldalt, de érdemes figyelni a kézbesítési díjakat és a kis betűs részeket. Ezek függvényében bármelyik oldal jó lehet.

TILA: Reiss. Nagy kedvencem, mivel dolgozhattam is nekik egy ideig!

ANDRÁS: Elsősorban az olaszokat, leginkább a LVR és Antonioli cégeket ajánlanám. A legjobb áron dolgoznak, gyorsak és rugalmasak.

SZILÁRD: A Topman-t és úgy általában az egész internetes vásárlást ajánlanám. Kényelmes és jó megoldás.

ROLAND: Mivel én szinte csak az ASOS-ról vásároltam, ezért ajánlani is csak őket tudom. Nagyon klasszak!

MÁTYÁS: Topman, ASOS, Chemical. Ők elég jók, ami persze nem újdonság.

KRISZTIÁN: Én az ASOS-ról szoktam rendelni, őket ajánlanám. A kínálat nagyon széles, rengeteg márkával, mindenki megtalálhatja a lehetőségeinek megfelelő árkategóriát. Az ingyenes kézbesítés hatalmas plusz pont, hiszen egy angol cégről beszélünk, nincsenek a szomszédban. Nekem rossz tapasztalatom még nem volt velük kapcsolatban és az ismerőseimtől sem hallottam olyat, hogy bármiféle probléma lett volna. Főleg a fiatal felnőtt korosztálynak ajánlom őket.

Mi az a dolog amit sosem vásárolnál az interneten keresztül?

DÁVID: Alsóneműt, zoknit és nagyon drága dolgokat.

ONDREJ: Nadrágok és pólól. Ezeket nem szívesen venném meg a méret és a szabás miatt.

TILA: Cipőn kivűl bármit, amíg hivatalos márkaboltból vásárolok. eBay és társai számomra nem eléggé megbízhatóak.

ANDRÁS:  Olyan parfümöt, amit még nem szagoltam, valamint autót és partnert semmiképp..

Végül, kérlek összegezd a tapasztalatodat, általános véleményedet az interneten való vásárlásról.

DÁVID: A választékot egész egyszerűen nem lehet összehasonlítani az itthoni kínálattal. Amióta felfedeztem ezeket az oldalakat, csak egy-két üzlet maradt Budapesten, amiket a mai napig látogatok. 

TILA: Az akinek nincs ideje rohangálni és különlegesebb, egyedibb ruhákat szeretne hordani, annak mindenképpen ajánlom a netes vásárlást. Nagyon megörülök akkor, amikor itthon valakin felismerek egy-két darabot a külföldi áruházak kollekcióiból.

SZILÁRD: Szeretek interneten vásárolni, kényelmesnek és biztonságosnak tartom. Rendszeresen vásárolok az eBay-ről, Vateráról és webshopok-ból.

ROLAND: Felesleges ódzkodni, mivel a neten király dolgokat lehet beszerezni hónapokkal azelőtt, hogy az beszivárogna a hazai üzletekbe. Aki pedig nem bízik az internetes vásárlásban, annak azt mondanám, hogy egy rendes, széles körben ismert webshop nem engedheti meg magának, hogy azzal rontsa a hitelét, hogy lenyúlja a pénzünket. Miért is tenné?! Véletlenek persze előfordulhatnak, de azt biztos, hogy készséggel korrigálják. Csalásra nem lehet rendes üzletpolitikát építeni.

MÁTYÁS: Én egész nap a gép előtt ülök, így időm sincs nézelődni a városban, de a webshopok-ban annál többet keresgélek. Sok olyan dolgot megkaphat bárki aneten, amit itthon sehol. Érdemes figyelni az akciókat és a forint árfolyamot, hogy a postával együtt jó áron tudjunk vásárolni. Én mindenkinek szoktam ajánlani a netes vásárlást, de sokan még az online bankkártyás fizetéstől is félnek.

Köszönjük a segítséget azoknak az olvasóknak, akik részt vettek a fenti cikk létrehozásában!

Ha te is szeretnél részt venni a következő "Körkérdés"-ben, akkor
jelentkezz a hestyle@gmail.com e-mail címen!
A következő körkérdés témája:
"Divat magyar módra- avagy hogyan öltözködik a magyar férfi?"




A bejegyzés trackback címe:

https://hestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr614790400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anna_mari 2012.09.21. 08:41:56

"ANDRÁS: Soha semmi gond nem volt, pedig nagy értékű, luxus termékekről volt szó az én esetemben."

Modorhegyek :)

cSo 2012.09.21. 15:29:03

@anna_mari: kicsit sznob a srác....

amúgy az asos tényleg nagyon jó

jungleboy 2012.09.22. 06:35:13

Az asos-ról én is rendszeresen rendelek és eddig 1x nem érkezett meg a csomag. Ez akkor igazán idegesítő, amikor megrendeled életed ruhadarabjait, elkallódik a nagyra becsült magyar postán és mire újrarendelnéd az árut, már nincs a méretedben... szóval ennek ez a hátránya is megvan. Még ezekről az oldalakról szoktam nagyritkán rendelni: bankfashion.co.uk, woodhouseclothing.com, republic.co.uk és a houseoffraser.co.uk, de ezek mind rátesznek a szállítási költségre.
Én igazából azt az időt várom, amikor a Pull & Bear, a Zara és a Bershka hazánkban is nyit egy online boltot... bár lehet, hogy erre aztán várhatok. :D

geucsa 2012.09.24. 14:23:39

Kis fogalomzavar van a fizetési módok körül.
Asos-ról én is többször rendeltem, de már nem teszem. Többször csalódtam a termékek minőségében. Kb. kínai piacos cuccnak feleltek meg. Akkor inkább negyedannyiért a kínairól (bár onnan sohasem fogok). asos árban lehet venni itthon is a zara, h&m és testvéreikben. Így nem kell várni a termékre, fel tudod próbálni és visszavinni is sokkal kényelmesebb. Régen, amíg voltak tényleg nagy akcióik, megérte rendelni. De most egy akciós alsógatya 3000 forint. B+!

cSo 2012.10.30. 16:50:34

@jungleboy: és ilyenkor mi történik?? vissza kapod valahogy a pénzed??
süti beállítások módosítása