Viszlát D&G
A világháló segítségével futótűzként terjedt a hír a múlt hónapban: az olasz Dolce & Gabbana tervezőpáros megszűnteti az olcsóbb, fiatalosabb D&G vonalat. Vajon miért?
Mi is többször hírt adtunk a Dolce & Gabbana brand kistestvérének kampányairól, és habár nem voltunk tőle mindig elájulva, azért fontosnak tartottuk ezt a lazább, fiatalosabb, elérhetőbb vonalat is. Igaz, amióta a brand megvan, elárasztották a D&G logós dolgok a "feketepiacot", hamisítványok tömkelegét szülte ez a két betű. Lehet, hogy úgy érezték, hogy a márkanév ilyen módon egy kissé megkopott, de biztos, hogy nem ez a fő indoka a dolognak, hiszen más luxusmárkák logóját is agyonhamisítják.
Némileg meglepte a hír a divatvilágot, mert a D&G márka jól fogyott, az eladásokkal nem volt gond. Talán abban keresendő a probléma, hogy a luxusmárkát kétfelé osztották: a gazdag vevőkörben felmerülhetett a kérdés, hogy miért van erre szükség; miért kell egy olcsóbb részleg a cégen belül, csak így képesek fennmaradni?
Úgy tűnik a luxusmárkák vevőkörét kevésbé rázta meg a válság, lényegében meg sem érezték azt (maximum egy-ketten nagyot buktak, míg mások nagyot nyertek rajta). Ők azt várják el az általuk választott márkától, hogy csakis a legjobbat nyújtsa. Feltehetőleg ezen a szinten már ront a képen, ha van egy amolyan "zavaró tényező", egy olcsóbb kistestvér.
Szakértők szerint két út áll manapság a luxusmárkák előtt: vagy kiszolgálnak mindenféle korosztályt, szélesebb igényeket, mint például a Calvin Klein vagy az Armani; vagy csakis azokra a vásárlókra koncentrálnak, akiknek tényleg nem számít az ár, csakis az exkluzivitás.
A Dolce & Gabbana az utóbbit választotta.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
aftrashboi 2011.05.10. 20:28:09
Biztos sokat számított hogy sokba kerül fenntartani egy külön márkát amikor az egészet be lehet olvasztani a Dolce and Gabbana vonalba. Nem ugyanaz a helyzet mint az Armani nal ahol mondjuk érdekes lenne az Armani Exchanget összehozni mondjuk az Emporio Armanival.
robthetomb24 2011.05.10. 23:18:42
A D&G beleolvad a Dolce&Gabbana-ba. Az Andrássy úton elvileg csak a tábla lesz más, de nyílván az üzlettérben is lesz módosítás. Ahol van D&G és Dolce&Gabbana is (pl. London) ott bezárnak, de a cég felajánlotta az összes üzletnek ahol csak egy van az országban a D&G ről Dolce&Gabbana-ra való váltást, ha minden igaz.
Amúgy a kettő baromi jól kiegészítette egymást, itt nem csak az árrol van/volt szó szerintem, sőt adott esetben össze is ért a kettő...
A saját név alatt futó brand alatt tény és való, hogy minőség és design szempontjából vannak/voltak magasabb szintű termékek is.
Az utolsó kollekció a 2012-es nyári lesz. Pöttyösen, csíkosan... :)