2011.04.09

Szegedi Kata interjú

HeStyle | 2011.04.09 11:53 | Szólj hozzá!


A fiatal tervező, Szegedi Kata bár még pályája elején jár, már most sikert sikerre halmoz. 2009-ben elnyerte "Az év fiatal divattervezője" címet, manapság pedig már nem csak a hazai, hanem a külföldi magazinok, bloggerek is epekedve várják és mutatják be új alkotásait. Kollekciójának darabjai szerepeltek már többek között az olasz Glamour-ban és a Vogue-ban is.  És bizony ez még csak a kezdet...
Nagy örömünkre szolgál, hogy Szegedi Kata is igent mondott felkérésünkre, most a Vele készült interjút olvashatjátok.

-Mi szerettél volna lenni gyerekkorodban? Már akkor is érdekelt a divat?
Már kisgyermekként is nagyon érdekelt a tervezés, ruhaalkotás, a babáimnak mindig készítettem újabb és újabb öltözékeket, persze ekkor még nem a divat körül forgott a világ, csak kísérletezgettem és élveztem az alkotás örömét. Később, az általános iskolában már
céltudatosan készültem erre a pályára. Mást el sem tudtam volna képzelni magamnak. Eleinte YSL és Givenchy munkáira lettem figyelmes, az ő munkásságuk inspirált olyannyira, hogy én is ezt akartam csinálni.

-Hogyan indult el a pályafutásod? Nehezek voltak a kezdő lépések?
Felvettek a Képző-és Iparművészeti Szakközépiskola bőr szakára. Eleinte sajnáltam, hogy nem a textilre, de úgy tűnik, ezt a sors akarta így, hiszen azóta is sokat dolgozom bőrrel, nagyon szeretem. Majd a Krea ruhatervező szakán folytattam, ezzel párhuzamosan pedig
Lakatos Márk asszisztense lettem. Az Kreában szerencsére mindenben támogattak és hittek bennem, olyan tanáraim voltak, mint Tóth András és Godena- Juhász Attila, a Use tervezői, Lakatos Márk mellett pedig nagyon sokat tanultam a szakma gyakorlati részéről. A sok forgatás, az akkori Megasztár, a fotózások nagyon megedzettek, nagyon sok tehetséges
és elismert emberrel dolgozhattam együtt. Magyarország vezető divatszakemberei mellett lehettem,figyelhettem a munkafolyamatot.Akkoriban ez nagyon boldoggá tett, ma pedig az, hogy, ugyanezen emberek jó részét barátaimnak mondhatom, és elismerik a munkámat. Nehezek a kezdő lépések, én még jócskán az elején tartok. Mégis örülök, hogy már a
Vogue Italia oldalain is megjelent ruhám, egy Tombor Zoltán által fotózott képen, persze büszke vagyok mindegyik megjelenésre, nagyon sok elismert blogger is szezonról szezonra jó kritikát ír az éppen aktuális kollekcióról. Ilyen Susie Bubble, a stylebubble bloggere, aki
az egyik nagyra tartott véleményformáló a szakmában, Vele többször is találkoztam a London Fashion Week-en, van is pár ruhája tőlem, ugyanígy egyik kedvenc énekesnőmnek Roisín Murphynek is. A 3 éve megkapott Fashion Awards az év fiatal divattervezője díj is nagy lökést adott, és örömmel töltött el. Mostanra kialakult egy törzsvásárlói közönség is, akik nagyon nyitottak a dolgaimra. Tehát mindenképpen jó úton haladok, ami természetesen nem egyszerű, de minden pillanatát szeretném kiélvezni, mert azt csinálhatom amit mindig is akartam és a legjobban szeretek.

 

-Egy-egy kollekció megtervezésénél milyen dolgok hatnak rád
ösztönzőleg? Mi inspirál?
Nagyon inspirálnak a barátaim és az utazások, Általában minden egyes ruha amit terveztem az emberi kapcsolataim lenyomata. Persze ezzel együtt a zene és a filmek is alapvető úgymond kellékei a tervezésnek. Szeretem ha a műhelyben is mindig hangosan szól a zene, mindig más, klasszikus, néha rock, az mindegy mi, csak jó hangulat legyen.Filmekben az 50-es 60-as 70-es évek mozijai vannak rám hatással. Lényegében mégis az a véleményem, hogy mindenre nagyon nyitottnak kell lenni, és figyelni a részletekre, mert bármi inspirálhat és vihet előre.
 
-Hogyan telik egy átlagos munkanapod?
Mindig máshogy. Éppen ez a legjobb benne, nincs két egyforma nap, és van úgy, hogy teljesen váratlan dolgok történnek. Egyik nap reklámhoz készítünk szuperhős ruhákat, másik nap textileket válogatunk, lookbookot fotózunk, a méretre készült ruhák próbáiról nem is beszélve. Maga a tervezés nem sok időt vesz el, a vele járó üzleti rész annál többet. Ehhez én nem is értek annyira, de szerencsére vannak akik segítségemre vannak.
 
-Eddig csak nőknek terveztél, várható esetleg egyszer egy
férfikollekció is Tőled?

Eddig is voltak férfi megrendelőim, szerencsére egyre több. Nekik mindig valami nagyon különlegeset találunk ki, valamit, ami csak nekik van, szeretem ezeket a személyre szabott munkákat. Mindig teljesen rám bízzák magukat a megrendelők, nagyon jó érzés ez a bizalom.Férfikollekció talán a következő őszi-téli szezonban már lesz, legalábbis tervezem. Most Benus Dani cipői mellett férfiruhái is helyet kaptak a showroom-ban, így lehet, hogy valami kollaboráció lesz köztünk ebben a témában is.

 

-Mi a véleményed a magyarok és leginkább a férfiak öltözködési
szokásairól? Szerinted milyen a divathoz való hozzáállásuk?

Leginkább azt veszem észre, hogy azokat akik úgymond divatosak, illetve igényesek az öltözködésüket illetően, meglepő módon férfiatlannak találják. Ez elképesztő nevetséges hozzáállás, nem hiszem, hogy az igény a jólöltözöttségre és a stílusosságra egy konkrét szubkultúra és pénztárca  privilégiuma, mégis sokan ezt hiszik. Rossz beidegződések vannak, mint sok más témában is, de úgy látom, a fiatalok egyre igényesebbek magukra nézve, és meg akarják mutatni magukat akár egy öltözéken át is.

 

-Ha egy napra férfi lehetnél, milyen stílusú ruhákat vennél fel,
hogyan öltözködnél?

A laza eleganciát preferálom, egy jól szabott farmer, egy laza ing és zakó, akár kardigán egy kényelmes mokaszinnal, vagy időtől függően bakanccsal, valahogy így. Nagyon sokféle bőrdzsekim és zakóm lenne, és teljesen biztosan gyűjteném a szebbnél szebb karórákat.

 

-Szerinted mi az a dolog, ami semmiképpen sem hiányozhat egy stílusos
férfi ruhatárából?
Egy klasszikus, minőségi karóra szerintem alapfeltétel, ugyanígy egy kabát és egy méretre szabott zakó is a legjobb befektetések közé tartozik, amik hosszútávon is működnek.


-Vannak kedvenc tervezőid? Ha igen, kik?
Riccardo Tisci Givenchy-jét nagyon szeretem, régi nagy kedvencem a Viktor&Rolf, Helmut Lang és Raf Simons is.

-Mik a terveid a közeljövőben?
Terv az sok van, most éppen egy kollekció befejezésén dolgozunk, bővítjük a showroomot is, és még több külföldi boltban szeretném árulni a ruhákat. Ezek a rövidtávú tervek.

-Van kedvenc fotód férfi divatanyagból, editorial-ból?
Sean O'Pry az egyik kedvenc férfimodellem, ez a Numero-s címlap pedig az egyik kedvenc képem róla.




A bejegyzés trackback címe:

https://hestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr102811675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása