2012.03.28

Godena-Juhász Attila interjú!

HeStyle | 2012.03.28 17:00 | Szólj hozzá!


Godena-Juhász Attila két társával, Füzes Eszterrel és Tóth Andrással 2004-ben egy egyetemi csoportmunka után alapította meg a USE Unused márkát, mely még ugyanabban az évben elnyerte az "Év Fiatal Divattervezője" és az "Év Divattervezői" címet, sőt egy rangos párizsi ösztöndíj is az övéké lett. Az azóta eltelt években a USE egyre népszerűbb lett hazánkban és külföldön is, megjárták a Párizsi, New York-i és Los Angeles-i Divathetet többszöri alkalommal is, bezsebeltek még jó néhány díjat és nem mellesleg több hollywood-i sztár is az ő kollekciójukból választott ruhát a vörös szőnyegre. Most éppen egy kis vérfrissítésen, átalakításon esik át a márka, a közeljövőben rengeteg újdonságot ígérnek a vásárlóközönségnek. Attila nem mellesleg a HeStyle "Ki Magyarország Legstílusosabb Férfija" szavazás három éves történelmének egyik kulcsszereplője, minden egyes listán az élmezőnyben szerepel, a 2011-es szavazást meg is nyerte, rekordmennyiségű szavazat érkezett rá.
Nagy örömünkre szolgál, hogy Attila elfogadta felkérésünket és igent mondott az interjúra,
melyet alább olvashattok és ami a Tovább után folytatódik!

-Mi szerettél volna lenni gyerekkorodban? Már akkor is érdekelt a divat világa?
Lehet, hogy meglepő, de én egy nagyon racionalista ember vagyok és mindig nagyobb fogékonyságot mutattam a számokhoz, egyenletekhez és képletekhez, mint például az irodalomhoz. Pusztán csak egy véletlenen, a szüleimen és az akkori rajztanárom unszolásán múlt, hogy mégis a művész pálya felé vettem az irányt.
Nagyon sokáig programozó matematikus vagy csillagász szerettem volna lenni.
Tizenpár évesen mar játékprogramokat készítettem a testvéreim, a barátaim és jómagam szórakoztatására. A középiskolát keramikus és üvegműves végzettséggel fejeztem be (mindkét szakma alapja a kémia és a fizika), de akkor már tudtam,
hogy jobban érdekel az öltözködés. Az iskola vége felé már többet voltam a ruhaműhelyben, mint a saját szakomon.

-Hogyan indult el a pályafutásod és a USE? Nehéz volt a kezdet?
A USE  az egyetemen alapult meg egy formaruha pályázat kapcsán, ahol csapat munkában kellett dolgozni. Ez a verseny hozott nekünk egy különdíjat, az együtt dolgozás élményét és a jövőbeli márkánknak nevet. Ahogy mondani szoktak minden kezdet nehéz és még koránt sem vagyunk túl a buktatókon. Szinte elsőként próbálkoztunk kis magyar márkaként a nemzetközi piacon, mindenféle előkép vagy tudás nélkül, így mindent a saját bőrünkön kellett megtapasztalnunk.

-Egy-egy kollekció megtervezésénél milyen dolgok hatnak Rád ösztönzőleg, mi inspirál?
Amikor elkezdtük minden kollekció más és más volt, külön karakterrel, nagyon erős koncepcióval. Ez egyrészt nagyon jó volt, mert figyelemfelkeltő volt és nagyon gyorsan meghozta nekünk az ismertséget. Más szempontból viszont azt eredményezte, hogy szinte mindig újra kellett kezdenünk a célcsoport felmérést és a lehetséges boltok felkutatását, mert az a bolt aki az előzőt árulta az újat már nem tudta volna eladni.
Mára már ezek a kilengések lecsitultak és úgy gondolom , hogy kirajzolódott, hogy milyen is a USE nő. A kollekciók szépen épülnek egymásra és folytatják a megkezdett gondolatmeneteket. Mint ahogy minden nő , a mi nő ideálunk is folyamatosan változik és transzformálódik hozzá a ruhatára is, megtartva a balanszot az újdonság igénye és az állandó stílusra vágyásra való törekvés között.

-Hogyan zajlik egy átlagos "Godena-Juhász Attila" féle munkanap? Könnyű veled együtt dolgozni?
Igazából nincs két egyforma napom és ezért szeretem ezt a munkát! Amikor kollekciót készítünk, mint most is, akkor általában én érkezem legkorábban. Szeretek korán kelni, ha szükségem van a kreativitásomra. Amikor még nyugodt a város, lassan folyik az idő, olyankor jönnek az ötletek. Az időm nagy részét a szabászteremben töltöm a varrónőkkel. Az alapszabásminták nagy részét a mai napig én készítem, amely mára már a márka védjegyévé vált.
Én úgy gondolom, hogy elég alkalmazkodó ember vagyok, de erről lehet, hogy inkább a kollégáimat kéne megkérdezni... :)

-Mit tartasz az eddigi legnagyobb sikereteknek?
Itt most felsorolhatnám a sok-sok díjat, amit nyertünk itthon és külföldön, a nemzetközi sajtómegjelenéseinket vagy, hogy milyen hollywoodi sztár viselte már a ruháinkat, de nekem még is az a legnagyobb elismerés, amikor látom egy új vevő szemében a csillogást, amikor belenéz a tükörbe. Visszatérve az egyik előző kérdésre, azt hiszem ez az, ami leginkább inspirál.

-Tavaly, amikor Tóth Andrással beszélgettem, elárulta, hogy tervezitek egy olcsóbb árkategóriás USE vonal elindítását, melyben akár férfiaknak szóló darabok is helyet kaphatnak. Hogy áll ez az ügy? Mikor számíthatunk újabb férfi kollekcióra Tőletek?
Igen, ebből szeretnék egyfajta rendszert csinálni. Határozott tervek vannak ezzel kapcsolatban, de annyit már most is elárulhatok, hogy már nem kell sokat várni!

-2009-ben az első, 2010-ben a második, legutóbb pedig ismét első lettél
a HeStyle "Legstílusosabb magyar férfiak" listáján és ha ez még nem lenne elég, akkor tervezőtársad, Tóth András szintén az élmezőnyben végez minden évben.
Mit gondolsz, mi lehet a "titkotok", amiért ennyi szavazat érkezik Rátok?

Cáfolj meg, ha tévedek, de az oldal olvasói többnyire fiatal és divatkövető férfiak, akik valamilyen úton-módon vagy a szakmában dolgoznak vagy valahogyan kapcsolódnak hozzá. Ebben a szubkultúrában ismernek minket és szerintem ennyi a "titok". Egy tágabb szavazói platformon valószínűleg a 100-as listára sem kerültem volna fel.

-Te kinek adtad volna a "Legstílusosabb magyar férfi" díját? Kit tartasz ma itthon és külföldön egyaránt követendő példának az öltözködést illetően?
A civil életemből tudnék példákat mondani, de ők nem közszereplők. A hazai celebritások közül jó páran vannak, akik odafigyelnek arra, ahogyan öltözködnek, de senkit sem tudnék kiemelni ebből a mezőnyből. A magyar férfiak (és a hírességeket is idesorolom) sokkal bátortalanabbak, mint külföldi társaik.
Személy szerint kedvelem Johnny Depp, Jude Law vagy éppen Daniel Craig stílusát,
de korántsem mondanám, hogy követendő példának tartanám őket. Inkább úgy fogalmaznék, hogy a külsejük, öltözködésük megfelel az egyéniségüknek, ezért összhangban vannak, azaz stílusosak. A férfi divatban kifejezetten érdemes a klasszikusokból kiindulni, de tudnunk kell, hogy mit érdemes elhagyni és mit megtartani.
A régi idők sztárjai közül nagyon kedvelem Marcello Mastroianni és Alain Delon stílusát.

-Szerinted mi az a dolog, ami semmiképpen sem hiányozhat egy stílusos férfi ruhatárából?
Egy fekete, jól szabott öltöny, fehér ing, egy klasszikus blue jeans, egy rövid állású bőrdzseki és egy fehér t-shirt és gyakorlatilag mindenhová fel tudsz öltözni.
A stílust a személyiséged teszi hozzá. Alapdarabok, melyeket a kiegészítőkkel tehetsz egyedivé.

-Hol vásárolsz magadnak ruhákat, milyen darabokat kedvelsz leginkább? Van olyan márka/üzlet, melyet hiányolsz itthonról?
A ruhatáram 90%-a saját készítésű, de nem azért mert ennyire háklis lennék,
pusztán így a legegyszerűbb. Ha vásárolni szoktam, akkor általában olyan dolgokat,
amiket nem tudunk megcsinálni vagy csak egyszerűbb megvenni, mint például a farmer, kötött dolgok vagy a cipő. A ruhatáramban hight street márkák ugyanúgy megtalálhatóak, mint akár a second-hand-ben vásároltak. Szeretem a vintage tárgyakat, amiknek történelmük van. Lakberendezésben éppúgy, mint a kiegészítőkben.
Most például az O Mama-ban néztem ki magamnak egy kézi készítésű, varánuszbőr cipőt. Vásároltam már 100 éves porcelán számlapos órát, melyhez Ann Tuannal készítettünk egyedi szíjjat.
A második kérdésedre válaszolva, sajnos túl sok dolog hiányzik itthonról, hogy mindet felsoroljam. Ha egy szóban kellene válaszolnom azt mondanám, hogy a változatosság. Sajnos mindenhol ugyanazt lehet kapni. Hiányoznak a nagy department üzletek,
ugyanúgy, mint az apró különlegességeket áruló kis butikok vagy mammut méretűek, designer outletek és még sorolhatnám...

-Mi a véleményed a magyar férfiak öltözködési szokásairól? Szerinted milyen a divathoz való hozzáállásuk?
Mint ahogy említettem, a magyar férfiak nem túl bátrak az öltözködés terén és a többségüknek nincs is rá igénye. A kényelem az elsőrendű szempont, holott a stílus és a kényelem nem zárja ki egymást.
Észrevettem egy furcsa jelenséget, amely sajátosan magyar. Nagyon szeretünk hasonulni, míg külföldön inkább az individum a cél. Bizonyos hajviseletek, ruhadarabok vagy színek hihetetlen módon tudnak elterjedni és aztán nagyon lassan tűnnek el az utcaképről.
Ilyen például a melírozott haj vagy a rózsaszín póló.

-Van kedvenc terveződ? A magyarok közül van olyan fiatal, feltörekvő tervező, akire szerinted érdemes odafigyelni?
Folyamatosan változik, hogy ki az akinek sikerült legjobban ráéreznie a társadalmi változásokra és a divat nyelvén reflektálni rá. Épp ezért nem szeretnék senkit sem kiemelni, de azt gondolom nem árulok el nagy titkot,  hogy a klasszikusok, nagy francia mesterek azok, akik a legnagyobb hatással vannak a munkásságomra. Coco Chanel, Yves Saint Laurent, Cristobal Balenciaga..
A KEEP SHOWROOM-ban dolgozó lányok előtt biztos, hogy szép jövő áll, nem feltétlenül ebben a formációban, de rájuk feltétlenül érdemes odafigyelni!

-Mik a terveid/terveitek a közeljövőben?
A cégünk teljes átstruktúráláson megy jelenleg végbe. Elindult egy arculatbeli "face lifting", hogy így fogalmazzak, melyre 5 év után már szükség volt.
Módosult a logó és az új honlap is hamarosan készen lesz. Terveink között szerepel új vonalak beiindítása és új értékesítési csatornák kidolgozása itthon és külfödön egyaránt.




A bejegyzés trackback címe:

https://hestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr704345945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása