2018.01.15

A LEGGYAKORIBB STÍLUSHIBÁK, AMIKET SAJNOS A LEGTÖBBÜNK ELKÖVET

RekaLukacs | 2018.01.15 7:00 | 98 hozzászólás


Most biztosan azt gondolod, hogy te teljesen tisztában vagy a divattal és te bizony nem követsz el semmilyen stílusbakit. Sajnos az az igazság, hogy attól mert nem veszed fel a hírhedt ’szandál-fehérzokni’ kombinációt ami valljuk be, nyilvánvalóan a történelem egyik legnagyobb stílushibája, még ugyan úgy ejthetsz kisebb-nagyobb bakikat az öltözködésedben.

Olvass csak tovább, hidd el lesznek olyan esetek amikre még a legnagyobb profik is azt mondják upsssz, erre nem is gonoltam.

Vágjunk is bele!

#Rövid ujjú ing nyakkendővel

Kérlek ezt felejtsd el. Szörnyen néz ki nem igaz? Mi alapból nem ajánljuk neked, hogy rövid ujjú inget viselj mert nem igazán férfias. Ha még ezt megspékeled egy nyakkendővel kész is a divat katasztrófa. Maradj csak a hosszú ujjaknál.

#Óriási méretek

Ne nagyapádra hallgass, ha a divatról van szó. Hallgass inkább ránk.  Biztosan sokszor halljátok a  nagyitól, hogy kisfiam nagyon kicsi rád az az öltöny. NEM az a méret teljese tökéletes. Nincs is annál viccesebb amikor egy 3 számmal nagyobb ruhadarabot viselsz. Nem fogsz bele hízni és ne gondolkodj úgy, hogy jó lesz az 5 év múlva. Viselj a méretednek megfelelő ruhákat.

 
#Túl sok kiegészítő

Nem a cirkuszba igyekszel hanem egy partira nem igaz? Akkor ne vedd fel az összes létező kiegészítőt amit otthon találsz mert ez nem hogy nem dobja fel, de annál inkább lelombozza a külsőd. Ismered a mondást. A kevesebb, néha több.

#Óriási márkajelzés

Elhisszük, hogy ez egy Armani felső rajtad. Az Armani szuper de néha még a nagyok is tévedhetnek. Kerüljétek az óriási márkajelzéseket, mert nem azért vesztek márkás holmit hogy ezt mindenkinek az orra alá dörgöljétek, hanem azért mert jó és divatos. Ezzel pont az ellenkező hatást éred el, mint amit szeretnél.

#Piszkos cipő

Az egyik legnagyobb baki amit férfi elkövethet, a piszkos cipő. Felveszed a csodás öltönyöd minden passzol ahogy kell, és ezt a hatást azonnal megölöd egy piszkos cipővel. Nagyon igénytelen és nem férfias. Cipőpucolásra fel.

#Sport zokni elegáns cipő

A sport zoknikat sportoláshoz találták ki. Elhisszük, hogy sietsz és épp nem találsz egy tiszta zoknit sem, gyakori eset. De akkor se vedd fel a sport zoknid mert csúnya.

#Gyűrött, nagy ing

Vasald ki az inged és válassz a méretednek megfelelőt. Nagyon amatőrnek hat, ha gyűrött az inged. Nem olyan könnyű inget vasalni, de megéri megtanulni. Ha nincs kedved a mi tippünk az, hogy adj egy hosszú csókot a barátnődnek és kérd meg szépen, hogy vasalja ki neked.

Ezeken a bakikon kívül még nagyon sokat fel tudnánk sorolni. Ebbe a cikkbe most csak ennyi fért de még a későbbiekben visszatérünk ezzel a témával. Addig is ezeket a hibákat már biztosan nem követitek el.

►►►►

Kövess minket a Facebook oldalunkon is!




A bejegyzés trackback címe:

https://hestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr9513534211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_B_ 2018.01.16. 10:21:11

Az öltöny eleve nem férfias. Nem lehet benn sem harcolni, sem vadászni :D

2018.01.16. 10:22:58

>#Rövid ujjú ing nyakkendővel

Nem értitek ti ezt... megmagyarázom: az ilyen nyakkendős ruhákat nem azért hordjuk, hogy jól nézzünk, stílusosak legyünk. Azt megoldjuk munkaidő után, amikor Devergo izompólóban veretünk a diszkóba. Ez munkaruha. Egyenruha. Le van szarva hogy néz ki, azért hordjuk, mert muszáj. És ha rohadt meleg van, ráadásul egy dagadt geci vagy, és nem légkondis kocsival mész tárgyalásra v. ilyesmi, akkor még ebben is dőlni fog rólad a víz. Pláne hosszúban.

madafakaa123 2018.01.16. 10:24:28

és ha nincs barátnőm akkor mi legyen

Up! 2018.01.16. 10:30:29

És a témához is: a sport zoknis résznél lévő képen én mind a háromra oda tettem volna a piros keresztet. Értem én, hogy divat most a boka felé érő nadrág, de szerintem akkor is igénytelen. A színes zokniról nem is beszélve...

A többivel nagyjából egyetértek.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2018.01.16. 10:31:36

Gumitalpú (téli) cipő öltönnyel. Óborzalom!

room_101 2018.01.16. 10:35:49

Viszont lehet igazi karriercél, hogy már ne szorulj rá, hogy így kelljen dolgozni járni. Egy informatikai osztályon kinyúlt pulóveres, nyáron virágos shortos, izomtrikós kollégák a hátuk mögött kiröhögik a kantinban navyblue zakóban izzadó sok marketingest, meg salesest.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.16. 10:40:54

"Nagyon igénytelen és nem férfias. "

És nem is nőies. Akkor mi..?

(Arra akarok utalni , hogy a mi a rákért kell nemre utalni a koszos cipő kapcsán, a koszos cipő egyszerűen: igénytelen..)

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.16. 10:42:50

@Blockbustervideokölcsönző: Nincs köztetek érdemi vita!Mindössze arról van szó, hogy szerinted nem fontos ízlésesen öltözködni, szerinte meg igen..

Segna 2018.01.16. 10:46:12

@room_101: "informatikai osztályon kinyúlt pulóveres, nyáron virágos shortos, izomtrikós kollégák a hátuk mögött kiröhögik a kantinban navyblue zakóban izzadó sok marketingest, meg salesest."
Nem baj, a csajok meg kiröhögik a tarka pólós, izzadt, dagadt, mamahotelben lakó startrek buzi informatikusokat. ;-)
Ha már a közhelyeknél tartunk...
Az igényesség, aminek az egyik szembeötlőbb jele lehet a megfelelő és igényes öltözék, vonzó a nőknek.
A 20 éves forma kiscsajok, és hr cuncik nem nők. Még nem, vagy sosem. Sajnos. ;-)

Up! 2018.01.16. 10:47:09

@octy: Én mindig így járok. A 40 fok sem okoz gondot. Maximum kettőt tekerek az ingujjon felfelé. De ne értsd félre nem agitálni akarlak. Tőlem mindenki úgy jár, ahogy akar.
Mondjuk én elég konzervatív vagyok: nekem rövidnadrág is max itthon a kertben...

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.16. 10:48:19

@octy: Ennyi erővel menj rövid nadrágban dolgozni.Továbbmegyek. Minek ing meg cipő? Rövid naci, atlétatrikó, szandál. Fő a kényelem !

Treff Bubi 2018.01.16. 10:55:09

Hiába néz ki furcsán, kánikulában a szandál sokkal komfortosabb zoknival. Nyilván nem kémény méretű sportszárral, hanem mondjuk egy rövidebb, sötét színű bokazoknival kell hordani.

Segna 2018.01.16. 10:55:16

@octy: "Miért lehet akkor rövid ujjú inget is kapni?"
Jó kérdés! Mondaná egy vérbeli protokollos. Az ing alapból egy hosszú ujjú ruhadarab. Mentéből és zakóból sincs rövid ujjú. Pont.
Ha olyan helyre mész, ahol "meg kell jelenni" vagyis dresscod van, ott tudomásul kell venni ezeket a szabályokat.
Három eset lehetséges, vagy nem mész ilyen helyre ha nem megfelelő az idő, vagy tudomásul veszed, hogy esetleg tanulatlan bunkónak néznek, hátrányosan megkülönböztetnek ezeken a helyeken mert nem tartod be ezeket a szabályokat (nem vesznek fel pl.) vagy olyan pályát választasz ahol ez lényegtelen. Pl. menj el úszómesternek.;-)(ott meg télen sz*r pl. a termál medence mellett a hóban.)
Sehogy se jó ez a világ.

efi 2018.01.16. 10:59:54

Mi az istennyila baj van a rövid ujjúval még mindig? Még ha nyakkendő is van hozzá. A férfiak nyilván gebedjenek meg nyáron (meg télen is, mert van fűtés), miközben a nők egy szál semmi ruhákban korzóznak.
Zakóra, ingre, gatyára is jellemző manapság, hogy most sem megfeleő méretű, hanem mind kicsi, szűk. A zakó szétfeszül begombolva, az ing bojlertestet csinál és a 3. mozdulatnál ki fog így szakadni, a gatya bokalengető. Ezek férfiasak így ??
Színes pöttyös zokni meg pipa. Istenem...

room_101 2018.01.16. 11:00:08

@Segna:
"A 20 éves forma kiscsajok, és hr cuncik nem nők. Még nem, vagy sosem."

Ez az igazi szellemi igényesség, amit a megfelelő és igényes öltözék csak megerősít.

háromperhármas 2018.01.16. 11:03:02

Mondja már el nekem valaki hozzáértő, hogy a szandálhoz mit kell/lehet felvenni?

efi 2018.01.16. 11:03:56

@EU zászlót mindenhova!:
A nők pont így járnak...nekik lehet, mi ?

Up! 2018.01.16. 11:04:37

@háromperhármas: Nekem az alapoktól kellene kezdeni: miért kell/kellene szandált felvenni? :)

háromperhármas 2018.01.16. 11:09:22

@efi: Valóban, akár mezítláb is járhatnánk. :-)

háromperhármas 2018.01.16. 11:10:48

@efi: Miért gyártanak egyáltalán szandált? Ha nem tennék, meg is oldódna a probléma. ;-)

room_101 2018.01.16. 11:15:11

@efi:
Tök mindegy. Úgyis arra megy ki a játék, hogy szívjál, ami kényelmes azt fel ne merd venni, mert akkor "igénytelen" leszel, és még a csajok/pasik elkerülnek. Hogy mi "igénytelen" azt a Megmondóember dönti el.

De mi van, ha nem "igénytelen" vagy, hanem lázadó?

Egy szigorú "dress code"-ú kaszinóban érdekes módon egy helyiség volt, ahol tarkainges, rövidgatyás, szivarozó vendégeket láttam: a különterem, ahol nagy tételben játszottak.

Up! 2018.01.16. 11:23:50

@erol: a kb. 50 évem alatt sosem éreztem, hogy túl meleg lenne a cipő/ zokni/nadrág/ing viselet.

Tettem kis kitérőt a rövid ujjú ing irányába, de már kidobáltam őket. Cipőben az apró lyukakkal ellátott, amit még felveszek.

Szóval az elfogadható, hogy neked jobban tetszik az ellenkezője, de a meleg nem annyira jó indok! :)

Up! 2018.01.16. 11:28:47

@erol: Ha meg lazábban akarok, akkor farmer és póló. Csakhogy lásd nem mindig nyeltem karót! :)

Lehet, hogy a korom is, de alapszabályok, amiből (ÉN) nem engedek:
- mindig viselek zoknit
- mindig cipő
- ha ing, akkor hosszú
- étteremben mindig galléros ing és sosem póló (max szállodában reggelinél engedem meg ezt magamnak)

aztán biztos van még, ami nem jut eszembe, de nekem ezek a legfontosabbak.

Mentol frász 2018.01.16. 11:28:56

Szerintem:
1. NE már a ruha mondja meg, milyen ember vagy!
2. Lehet, hogy konzervatív vagyok, de a férfi legyen férfias!
3. Természetesen, ahol dress code írja elő a megjelenés milyenségét, ott nem lehet mit tenni (mondjuk, ez is érdekes lehet: lásd a bírói dress code szerint nem mindegy, hogy milyen bugyit vesznek fel a hölgyek...)
4. Az öltönyről - nekem nagyon furcsa, hogy az öltöny végtagjai alól kilátszik az alatta lévő ruha/bőr. Régen ezt "pacuhának" hívták.

Segna 2018.01.16. 11:37:28

@room_101: "A 20 éves forma kiscsajok, és hr cuncik nem nők. Még nem, vagy sosem." Ez az igazi szellemi igényesség, amit a megfelelő és igényes öltözék csak megerősít.
Nem. Ez egy megfigyelés. Egy húszéves - tisztelet a kivételnek - még nem kész nő, mint ahogy egy húszéves forma srác sem férfi még, általában. Nem elég érett, tapasztalt. Nem lát pl. a külsőségek mögé, seggre esik egy BMW-től, egy most reklámozott mobiltelcsitől vagy x ezer insta követőtől.
Egy nő már tudja, hogy a kinyúlt pulcsi, egy poliészter öltöny, egy ápolatlan kéz rossz ómen, a pasi igénytelen vagy épp cselédet keres magának. Nyilván a másik véglet is gáz, a piperkőc külső a túl drága kiegészítők is, önzőségre vagy kompenzált kisebbrendűségi komplexusra utalnak.

erol 2018.01.16. 11:38:41

@Up!: Oké, te jól bírod a meleget, más meg nem. Engem egyébként abszolút nem érdekel, hogy ki, hogyan öltözködik és nem értem azokat akik ezt nagyon
figyelik és ítélnek: ez jó, ez nem. Oké, operába én se szandálban megyek, de a sarki boltba nem mindegy?

pefe 2018.01.16. 12:12:16

Aki öltönyt hord, vagy el akar adni valamit, vagy hittérítő

Plumper_ 2018.01.16. 12:14:47

@_madafaka_: akkor véletlenül se a ruhád miatt tapadjon rád bárki is, ez jótanács. akkor lehet, ha csak megkúrni akarod, de hosszú távra ne.

@room_101: hja, a marketinges és sales-es annyira imádja a munkáját, hogy már el is hiszi magának ezt a hazugságot.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.01.16. 12:22:08

@Plumper_: Nem a feketén kívüli szín a gáz a zokninál, hanem ha a zokni színe nem stimmel a nadrággal, esetleg a cipővel. Tehát kék nadrághoz kék zokni, feketéhez fekete, stb. És még egy: a zokni szára legyen elég hosszú ahhoz, hogy a szőrös láb soha ne villanjon ki.
Az viszont tényleg megérne egy misét, hogy az a pöttyös zokni bokalengő nadrággal, mitől minősül a blogger szerint igényesnek? Ez konkrétan Nyilas Misi, aki szünidőben nőtt egy nagyot, de nem volt pénzük új ruhára,ezért szeptemberben a tavalyi naciban és az oviból megmaradt zokniban ment vissza Debrecenbe.

DarthVader 2018.01.16. 12:22:22

Hosszú ujjú ing nyakkendővel zakó nélkül gáz. Ha hosszú ujjú, akkor vagy nyaki nélkül, lazán kigombolt nyakkal, vagy zakóval. Esetleg V nyakú pulóverrel.
Rövid ujjú ing nyakkendővel teljesen okay. Anélkül is. ( Zakóval meg csak egy önmagával meghasonlott ember hordja. )

A szandál-zokni nélküliség mánia: nagy baromság. Szandál zoknival teljesen okay. Kivéve, ha ha valaki szereti, ha a lábujjai között az izzadságra ráülő por koszcsikokat alkosson mindenki örömére. A fehér zokni azért gáz,mert hamar porosodik és ocsmányul néz ki. Szürke vagy sötét zoknival teljesen okay. Arról már nem is beszélve, hogy a szandi nem töri fel az izzadt lábadat, mint zokni nélkül.
Nehogy már szégyenkeznem kelljen, hogy nem tárom a plebs elé az ótvar sikamlósra izzadt lábamra ráülő por alkotta érdekes mintázatot!

Blockbustervideokölcsönző 2018.01.16. 12:30:36

@octy: És azt ki határozza meg, hogy mi az igényes? Te? Vagy egy meleg divatbuzi? Vagy egy kedves divattervező hölgy?
Én jól és kényelmesen akarom magam érezni azokban amit felveszek és nem másoknak tetszelegni.

Blockbustervideokölcsönző 2018.01.16. 12:32:35

@EU zászlót mindenhova!: És azt ki határozza meg, hogy mi az igényes? Te? Vagy egy meleg divatbuzi? Vagy egy kedves divattervező hölgy?
Én jól és kényelmesen akarom magam érezni azokban amit felveszek és nem másoknak tetszelegni.

Mmarci 2018.01.16. 12:34:54

@Amator: jo nagy paraszt lehetsz

Mmarci 2018.01.16. 12:37:13

@BlueDeath: pöttyös zoknim van mi a baj vele?

demerson 2018.01.16. 12:45:58

@Up!: Tudod, van olyan, hogy titokzokni. Még ha úgy is tűnik, hogy egyesek nem viselnek zoknit

Amator 2018.01.16. 13:07:03

@Mmarci: A stílus maga az ember. Kis tapló 16 éves hülyegyerekekkel nem szoktam leállni vitatkozni, ahhoz nem vagyunk egy súlycsoportban. Valószínű nem volt kitől tanulnod a jó ízlést, és még büszke is vagy rá. Így jártál.

Up! 2018.01.16. 13:28:06

@demerson: Jaja... és hogy jön, ahhoz amit írtam?

Girhes Joe 2018.01.16. 13:28:06

@Berelhetoreklamfelulet:

Na igen. Meg amíg a nők kb. akármiben megjelenhetnek akárhol, és még így is siránkoznak, ha bárki bármibe bele mer szólni (pl. hogy talán elegáns helyre szoknyát kéne felvenni), addig semmi joguk nincs stílustalannak bélyegezni a férfiaknál a rövid ujjú inget, vagy épp a szandált zoknival.

axolotl77 2018.01.16. 13:42:30

És mit csináljanak a kövér avagy pocakos férfiak? Rengeteg dolog kiesik amit a további nevetségessé válásunk okán mellőznünk kell.

Toadwart66 2018.01.16. 13:42:43

A rövid ujjú inggel mi a gond? Sokkal jobban néz ki, mintha kombinét húznék magamra usankával. Nyáron meg vegyen fel hosszú ujjút az, aki be van zárva egy irodába egy légkondicionálóval. Én biztos nem fogok abba mászkálni.

Fánkevő Fáncsi 2018.01.16. 13:43:11

a zoknis szandál igenis divatos

mgdé 2018.01.16. 13:52:26

@Mmarci: Európa mediterrán vidékein (Olaszo., Görögo., Spanyolo., stb.) pedig ez - a rövid ujjú ing - a szokásos egyenruha. Rendőrök, katonák, vonatkalauzok, stb. Mert az célszerű azon az éghajlaton. De az olaszok nyilván teljesen sötétek a divathoz.
(Persze, tudom, a szűk öltönyös milánói divatficsúr, aki ki se száll az apuci pénzéből vett légkondis sportkocsijából, max. csak akkor, ha pucérra akar vetkőzni a thai masszőrcsaj előtt, bizonyára mélyen lenézi ezt a nagyon proli stílusförmedvényt.)

S bizony, Micimackó, a taó, meg a népdal szerint is:
"Nyáron nagyon meleg van ..."
Igen, itt is.

legyekura 2018.01.16. 14:01:13

@Én de genere Mi: azért a délieket ha egy picit alaposabban megfigyeled akkor lárhatod hogy amit hordanak az nem rövidujjú ing hanem hosszúujjú csak vissza van hajtva.. és az egészen más! Az stílus!

mgdé 2018.01.16. 14:05:49

@legyekura: Igen, van olyan is. De bőven látható sima rövid ujjú is. Mindennemű feszélyezettség nélkül. Összességében hosszú években mérhető személyes tapasztalat. :)

Hivatásos Beszólóművész 2018.01.16. 14:12:07

Van az a szint, aminél az ember megteheti hogy azt vegyen föl, amit csak akar és ne érezze magát rosszul benne.
Ez a szint kultúrához, társadalmi szinthez, gazdasági helyzethez és intelligenciához van kötve.

Ezen szint alatt a kényszer foglal helyet, fölötte pedig a trend, a stílus és a divat szentháromsága.

smartdrive 2018.01.16. 14:21:31

hagyjuk már az óvodás szintet. vegyük át a Budapesten látható leggyakoribb, de nem triviális hibákat:

- túl szűk nadrág. skinny és egyéb borzalmak
- túl szűki ing, lásd feljebb
- túl szűk télikabát - szétnyílik a hasíték hátul
- télméretezett peacoat (rövid kabát). nagyon "boxy"
- túl széles vállú kabát, jellemzően az előző hibával jár együtt
- zakóujj rálóg az ingujjra
- kétsoros kabát kigombolva. öltönynél is, de azt alig hord valaki
- barna oxfordcipő (zárt fűzésű). pláne ha velúr. nevetséges
- cápagallér vastag/rövid nyakhoz
- a nyakkendő és a hajtóka szélessége üti egymást
- díszzsepkendő nyakkendő nélkül. bocs, de szerintem béna
- világosszürke nadrághoz sötétbarna cipő

meg van még sok, most ennyi jutott eszembe

smartdrive 2018.01.16. 14:23:41

ja igen. gombolási szabály. egysoros zakónál nem szokták elrontani, de kétsoros rövid kabátnál nagyon gyakran (van, amikor be lehet! az anyag eséséből lehet látni, hogy hogyan tervezték)

smartdrive 2018.01.16. 14:28:37

@Toadwart66: "a rövidujjú inggel mi a gond?"

az, hogy az ing gallérja és kézelője mindig egyforma

smartdrive 2018.01.16. 14:30:03

@DarthVader: szandál csak strandon. városban férfi ne vegyen fel nyitott lábbelit. strandon meg úgysem hordasz zoknit

Amator 2018.01.16. 14:41:36

@smartdrive: Neked kéne blogot írni. :)
Hibátlan a felsorolásod.

buddy 2018.01.16. 14:46:28

Egészen megdöbbentő, hogy milyen sokan gondolják azt, hogy a rövidujjú ing egy felnőtt férfi ruhatárában létezhet egyáltalán...

Na persze én sem voltam mindig okos,...csak aztán továbbtanultam:)

Legyél te is okos, és tanulj tovább:)

gentleman.hu/magazin/2014/04/06/shortistak-vs-ingujjasok

"A rövid ujjú ing viselése tehát nem a hőmérséklettel van összefüggésben, hanem az ízléssel, az életfelfogással, a személyiségünkkel, a megjelenéshez kapcsolódó mentalitásunkkal. A kompetensen öltözködő férfi nem rövid ujjú inggel védekezik a meleg ellen."

Amator 2018.01.16. 14:57:17

@Mmarci: Akkor csak az ízlésed rekedt meg azon a szinten. Gondolkodtál már azon, hogyha nem sértegednéd az embereket direktben, akkor talán még értelmes beszálgetéseket is tudnál folytatni velük ? :)

fáskerti elvtárs 2018.01.16. 15:00:37

A túl nagy ing vagy zakó valóban stílushiba, de ma már talán gyakoribb, hogy mindenki kényszeresen slim fit inget vesz. A tükör előtt állva, a hasat behúzva még lehet, hogy jól is mutat, csak ha egy pillanatra elfeledkezik magáról az ember, netán leül, akkor az ing szépen megfeszül, az illető szőrös hasa meg szépen kibuggyan két gomb között.

báró Csekonics 2018.01.16. 15:00:45

Rövidujjasoknak: hát ha még tudnátok hogy igényesebbje eleve alá vesz egy rövidujjút (nem trikót!) ami pont az izzadtságfoltok ellen (is) hasznos...
Amúgy erre találták ki a V-nyakút: nyakkendő nélkül kigombolt ingnyaknál sem villan ki a póló.

Ja, akkor még egy apróság: a nyakkendő vagy rendesen meg van kötve, vagy nincs - a 'meglazított' csomó legfeljebb a szex előtti percekben helyénvaló.
Találós kérdés: társaságban (pl. tárgyaláson) mikor lehet (illik) levenni a zakót vagy akár a nyakkendőt?

killercsiga 2018.01.16. 15:19:02

olvasom a bejegyzést, tök alap dolgok, mondom megint feltalálták a spanyolviaszt... erre a kommentek felrobbanak a sok hülyeségtől. hát, mégis meg kellett az ilyesmit írni.

nem értem hogy az olyasmi mint a rövid ujjú ing meg a szandál miért tartja olyan makacsul magát utcai/munkahelyi viseletként, mindkettő strandra való.

a komolyan vehető ing hosszú ujjú, amit ideiglenesen(!) fel lehet hajtani könyékig (és nem tovább). a szandál helyett utcára jól szellőző nyári cipőt kell hordani, hogy ne a zokni fogja fel a kinti mocskot.

Amator 2018.01.16. 15:20:56

@báró Csekonics: " Találós kérdés: társaságban (pl. tárgyaláson) mikor lehet (illik) levenni a zakót vagy akár a nyakkendőt? "
Gondolom ha megbeszélték, és mindenki beleegyezett.

killercsiga 2018.01.16. 15:29:58

@erol: engem nem zavar az se ha szőrös mellkasú férfiak melltartóban rohangálnak, legfeljebb hülyének nézem őket. ennyi az öltözködésről.

erol 2018.01.16. 15:32:41

@killercsiga: Mások meg téged néznek hülyének. Egál. Ízlésen fölösleges vitatkozni.

buddy 2018.01.16. 15:35:31

@erol: Sajnos ez nem ilyen egyszerű, és bár aranyos ideböffentés volt, de nyilván te is tudod, hogy ez nem killercsiga storyja.

A klasszikus(!) öltözködési kompetenciát szerencsés esetben látja, tanulja az ember már gyerekkorától kezdve a családjában, környezetében,minden más esetben pedig -feltéve, hogy nem szeretné, hogy kiröhögjék- sajnos érdemes magunktól utánaolvasni, és elsajátítani legalább az alapokat. A rövidujjú ing nem hordása is ilyen...

blexpress 2018.01.16. 15:40:44

Sajnos ahhoz, hogy tudjuk mi illik saját magunkhoz (korunkhoz, egyéníségünkhöz) oda műveltség kell, és sajnos az a tapasztalatom, hogy egyre több a bunkó, surmó,parasztja aki még viselkedni se tud hát még öltözködni.
Ez van ez a mai Magyarország,....!

pendinguser 2018.01.16. 15:40:56

"stílushiba"
Vannak kisebb és nagybobb bakik, ezzel nincs gond. Ami a kinézet miatt az, az legfeljebb csak nem illik az aktuális divathoz, még nem feltétlen hiba, tartozhat egyéni image-be.

Viszont vannak amik a tartalom miatt, az az igazi gáz, de erről nem írnak a metroszexuális trendi blogok. PL A fehér ing ünnepi viselet. A fekete nyakkendő a gyász jele. Külön-külön viselve mindhkettő kultúrálatlanságól vall, de a kettő együtt olyan dolog amiért börtön járna ha létezne még a kultúra fogalma. Egy banki környezetben a sok sutyerák mind ünnepli a halált, vagy csak MIB-nek képzeli magát. Vagy hogy ing alá atlétát veszel, mert jelenik meg a niagara a nyakad alatt. Ilyenek az igazi hibák, nem a zokni+szandál ami szimplán higiéniai kérdés, mert az izzadtságot+port leveted a zoknival, nem kell elégetni a szandált egy meleg nap után.

erol 2018.01.16. 15:44:44

@buddy: Szerintem senkit nem röhögnek ki azért mert rövidujjú ing van rajta. Max néhány ilyen okostóni puffog magában.
Bár én soha nem hordok rövidujjú inget, a pólót jobban szeretem.

báró Csekonics 2018.01.16. 15:47:00

@killercsiga: nem teljesen. Nyilván van ilyen eset is, de alapesetben ha a "rangidős" levette a zakót, Te is leveheted és ugyanígy a nyakkendőt is.
A rangidős meg nyilván helyzetfüggő: legmagasabb rangú igazgató v. protokoll szerint legmagasabb rangú vezető tisztviselő, stb.

báró Csekonics 2018.01.16. 15:53:00

@erol: kiröhögni nem fognak, mert ahhoz túlságosan jólneveltek. Legfeljebb megállapítják (magukban) hogy nem tudsz öltözködni és nem vesznek (annyira) komolyan.
Amúgy igenis számít, mi van rajtad: figyeld meg hogy ugyanazzal a mondandóval is sokkal inkább komolyan vesznek ha jólöltözötten adod elő a szöveged. Nagyon sok felmérés készült már erről.

mgdé 2018.01.16. 15:54:18

@báró Csekonics: Házigazda/legmagasabb rangú/rangidős ..., de csak ha nincsenek jelen hölgyek is. (Legalábbis én így tudom.)

commentes nikk 2018.01.16. 15:57:12

@pendinguser: azért a fekete nyakkendő=gyász, az valami régi falusi dolog, manapság a kutya nem tartja ezt számon, ezeket a babonás jellegű dolgokat el kéne már felejteni, a lányok ruhája sem mutatja már, hogy milyen a családi állapotuk, elmúlt egyszerűen ez az időszak. A fekete meg a fehér jól néznek ki együtt, nincs semmilyen egyetemes jelentése a fekete nyakkendőnek, a vidéki folklór meg nem része a modern öltözködésnek.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.01.16. 16:04:04

@smartdrive: Mi a baj a barna oxforddal, úgy általában. Oké, öltönyhöz röhejes, de egy tweed zakónál miért gond? Tényleg érdekel, mert elég láma vagyok a témához, csont nélkül felveszem a sportzakót farmerral és barna oxforddal. Vagy ugyanezt zakó helyett pulcsival.

erol 2018.01.16. 16:05:09

@báró Csekonics: Az operába vagy valamilyen fontos találkozóra én is rendesen felöltözöm, de pl a sarki boltban ha zokni-szandálban vagyok is komolyan fognak venni annyira, hogy átadják az árut.

báró Csekonics 2018.01.16. 16:05:28

@commentes nikk: így van, zakó alá is simán fel lehet venni v-nyakú pólót, hiszen a tévében is így nyomják, márpedig akkor az trendi! :-)

commentes nikk 2018.01.16. 16:14:02

@báró Csekonics: ez teljesen más téma, az előbb a színek jelentéséről volt szó. Ez meg két ruhadarab összeillősége, amit te mondasz.

smartdrive 2018.01.16. 16:22:06

@báró Csekonics: találós kérdés: ha a legmagasabb rangú jelenlévő levette

smartdrive 2018.01.16. 16:25:51

@Csokis: felborítja a casual-formal logikai sort. az oxfordnak az a szerepe, hogy ha a színnel már nem lehet fokozni a formalitást, mert fekete, ha a díszítlenséggel már nem lehet fokozni, mert teljesen dísztelen (pld. orrkapli nélküli), akkor ráteszünk még egy lapáttal, és a fűzés is zárt lesz. de az első mindig az, hogy elmegyünk a feketéig, és innentől már csak feketében gondolkodunk

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.01.16. 16:31:32

@smartdrive: Köszi! Közben rájöttem, hogy csak az alapoknál tévedtem, összekevertem a derbyt az oxforddal. De különben semmi gond, legalább utánanéztem. :-)

efi 2018.01.16. 17:29:02

Hosszú ujjú ing feltűrt ingujjal? Most ebben mi a jó? Úgy néznek ki benne, mint akik disznóvágásra vagy tésztadagasztásra készülnek. Az ilyenek rövid gatyát sem vesznek, hanem feltűrik térdig a hosszút? Meg a hosszú kabátot is?
A most estem a biciklivel típusú gatyák azok persze rendben vannak. Meg a hónaljig felhúzottak(alul a bokánál 20 centi üzemszünettel), borzalmas, a hátuk közepéig tart a formátlan seggük. Meg az akkora kapucnik, amibe 2 mázsa krumpli elférne? Meg az retkes flip-flop?
Aztán, amikor nem tudják milyen évszak van (meg én sem, amikor rájuk nézek): hosszú kabát mini szoknyával, sort minden nélkül csizmával, harisnya felette sorttal, hosszú farmer trikóval.

Labasmaz 2018.01.16. 18:29:57

Mi a franc baja van mindenkinek azzal, ha valaki zoknit húz a szandáljába? Ha egyszer utáatosm, hogy a szandál bőrpántja az izzadságtól a lábfejre ragad, meg klaffog az ember talpa a bőrön...?!?!

HeStyle · http://hestyle.blog.hu/ 2018.01.16. 18:58:05

@axolotl77:
Szívesen segítünk, egy-két hasznos trükkel , hogyan lehet némi súlyfelesleggel is úgy öltözködni , hogy kényelmes és ugyan akkor jól is nézzen ki!

Void Bunkoid 2018.01.16. 19:45:26

@HeStyle: erre kíváncsi lennék. Tapasztalat alapján a konfekcióban vásárolható ruhák MIND röhejesen néznek ki testesebb emberen. Vagy majd szétpattannak (még a nagyon nagy méretűek is) és úgy néz ki tőle az ember, mint a kisgömböc, vagy - amúgy sajnos ezt vettem észre, hogy a legtöbb kövér ember ezt az irányzatot követi - ÓRIÁSIAK, még a nagydarab ember is kétszer beleférne, amivel meg - elnézést, kedves ducik, amikor felveszitek az ifaponyva méretű, lehetőleg rajzfilmfigurás pólót a szintén elefántra méretezett zsebes rövidnadrággal, meg a legalább hat színű teremcipőt, úgy néztek ki, mint egy elcseszett túlmérezetett óvodás.

Behajtó70 2018.01.16. 19:52:03

@aszfaltparaszt: sztem te nem érted a dolgok menetét. Ha így nézel, ki a munkahelyedn, akkor nem veszünk komolyan. Ha előléptetésről van szó, te szóba sem kerülsz. Ha mgszólalsz, a szavadba vágunk, ebédnél beállnk eléd és elkérjük előled az utolsó rántotthúst....na jó nem. De ez az ing nem való munkahelyre :j

Persze ha tényleg leszarod mások véleményét ezügyben, akkor tényleg ne számíts komoly előrejutásra. Sok ám az olyan kolléga, akik okos is, meg ki is néz valahogy. Ezt ne feledd!

HeStyle · http://hestyle.blog.hu/ 2018.01.16. 20:24:17

@Void Bunkoid:
Igen, sajnos sok ember elkövet kisebb-nagyobb hibákat. Viszont azért mi szeretjük a kihívásokat és tényleg szívesen segítünk , aki igényt tart rá :)

Venesz 2018.01.16. 21:44:17

Évek óta nem értem, hogy mi a probléma azzal, ha szandálhoz zoknit veszek fel. A szandál majdnem cipő (például az enyémnek mindig van rendes kérge, meg orra is, benne van a lúdtalpbetét), aztán a cipőben muszáj, hogy zokni legyen, a szandálban meg ciki. Szóval nem értem.
Meg ha a rövid ujjú inget nem szabad hordani, akkor miért gyártják? És miért olyanra, hogy nyakkendőd lehessen rá kötni, ha egyszer az tilos?

Tom Bradley 2018.01.16. 21:57:40

Kedves rövidujjúing-ellenesek! Egy kérdés csak...
Július 29-én szükséged van egy árvíztűrő tükörfúrógépre. Jön két üzletkötő. Az egyik hosszú ujjú ingben, nyakkendővel, talpig (slim) öltönyben, és 150 ezer Forintot kér a gépért. A másik rövid ujjú ingben, nyakkendővel, zakó nélkül, ő 140 ezret kér ugyanazért.
Ti természetesen a hosszú ujjú ingestől veszitek meg, ugye?

Tényleg megérett a civilizáció a pusztulásra, ha az ilyen dolgok, mint előléptetés, komolyan vétel, üzleti siker tényleg az öltözködés ilyen csekély mértékű különbségein múlnak és nem a belső értékeken, tudáson, stb.

cardiobascuralis 3 2018.01.16. 23:42:06

@Tom Bradley:
"árvíztűrő tükörfúrógépre"
Nincs olyan.
Merthogy mitől lenne egy fúrógép árvíztűrő? Értelmetlen.
Meg hát a tükörfúró gép is különírandó.
Olyan van, hogy árvíztűrőtükör-fúró gép. Legalábbis elméletben. A folyami töltéseknél ugyanis van olyan, hogy árvíztűrő tükör, és amit annak az átfúrására használnak (nem szoktak, mert elvesztené az árvíztűrő jellegét - ezért elméletben), az árvíztűrőtükör-fúró gép.
Huncut ez a magyar nyelv, mi?

Tom Bradley 2018.01.17. 09:34:30

@cardiobascuralis 3: És igeeeeen!!!!! Gratulálok! Hatalmas érzékkel sikerült megragadnod a komment lényegét! Csak így tovább!

Ja, az "árvíztűrő tükörfúrógép" olyan kb olyan találmány, mint a "quick brown fox jumps over the lazy dog", azaz arra való, hogy minél rövidebb szövegben legyen benne az összes, a magyar nyelvben használt ékezetes betű. Betűtípusok tesztelésére használható pl.

De tudod mit? Legyen helyette 3 db kardio baszkuráló szerkezet. Így melyiktől vennéd?

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.17. 10:13:15

@Tom Bradley: Nem , megveszem a rövid ujjút hordó arctól, de attól még meg lehet a véleményem az öltözékéről, különösen ha a kedvenc összeállatásomban van: buggyos( jáó kényelmes) könyékig érő rövid ujjú ing ( lehetőleg bugyi kék), és valami rikító színű nyakkendő ( fel kell hívni a csajok figyelmét valamivel:).

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.17. 10:30:30

@Venesz: Feltalálták már a szár nélküli zoknit. Ezzel két legyet üthetsz egy csapásra:egyrészt nem nézel ki bénán, másrészt nem lesz bicolor a lábszárad..:)

Tom Bradley 2018.01.17. 11:19:11

@Tom Bradley: ennyire nem sarkítottam ki, szerintem rövid ujjú ingben sem szabad túlozni, de igenis lehet úgy összeválogatni, hogy jól nézzen ki.
Egyébként pénzintézetnél dolgozom, és nyáron NEM követelmény a hosszú ujjú ing, sőt, még a vezetők is abban járnak.

wirth6 2018.01.17. 14:07:07

@Treff Bubi: Pontosabban mentéből és zakóból nincs rövidujjú, ingből viszont van, csak be kell menni egy ruházati boltba és körülnézni. Az meg külön érdekes, hogy sok helyen külön magyarázzák, hogyan tűrd fel az ingujjadat, miközben utána gyakorlatilag ugyan ott tartasz, mintha eleve rövid lenne az ujja.

Up! 2018.01.17. 14:52:48

@wirth6: A Barátok közt is van az RTL-en. Nézik is nem kevesen. Attól az még nem lesz igényes szórakozás.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.18. 10:34:16

@wirth6: Ennyi erővel akkor a rövid nadrágnak is lehetne létjogosultsága egy munkahelyen, vagy mondjuk egy esküvőn..Ha a szőrös alkarodat feltárhatod a nagyérdemű előtt, akkor a szőrös lábszáradat is.Mutatis mutandis !:)
süti beállítások módosítása