2009.10.29

Öltözködési tippek: amit a méretről tudni kell

HorvathL | 2009.10.29 22:00 | 26 hozzászólás


Lehet, hogy nyilvánvalónak hangzik, hogy a méretet mindig helyesen kell megválasztanunk egy adott ruhadarabnál, de nagy részünk nem tudja, hogy hogyan is kell ezt megtenni.
A lényeg, hogy amikor felveszünk egy ruhát, akkor ne legyen túl bő, sem túl szűk - ez ismét nyilvánvalóan hangzik, de mindjárt bemutatunk néhány esetet, hogy mikor jó és mikor nem jó a méret - centik fognak dönteni!

 A továbbiakhoz katt a címre!

 

Ing


Buggyos a karnál, széles a betűrésnél. Attól még, hogy a nyakunkon jó a méret, a többi része nem fog passzolni.
Rossz méret:


Jó méret:
Az anyag a test mellett marad, kevésbé áll el, a váll vonalát is leköveti.

 

 Nadrág

A nadrág nem kell, hogy feszüljön, de túlságosan el se álljon, mert formáját veszti az anyag, és önálló életet kezd élni.
Rossz viselet:

 

Jó viselet:
Hagyjuk "lélegezni" a nadrágot, kicsit álljon el, de ne túlságosan, ahol kell ott pedig feszüljön. A deréknál kb. két ujjunk férjen be a nadrág és a testünk közé, így ellenőrizzük le, hogy jó-e a méret.

 

Zakó (kabát)

Az ujjaknál és a felsőtesten könnyen látható, hogy mikor illik ránk jól a kabát.
Beszéljenek a képek.
Rossz méret:

 

Rásimul a vállra és a karokra.
Jó méret:

 

(képek: kempt)




A bejegyzés trackback címe:

https://hestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr161484676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2009.10.29. 22:06:21

Azt hiszem, valamit nagyon elnézhettem méret kapcsán az elmúlt évtizedekben :-/

balazsman 2009.10.29. 22:24:03

talán az ing a leginkább problémás jelenleg itthon: nagyon nehéz ilyen szabást (jó áron) találni, ráadásul az átlagpasinál egy kis úszóövvel is számolni kell...
a farmer esetében mostanában nagyon elharapózott a fenékre ejtett viselési mód, inkább azt kellene a nadrágnál kihangsúlyozni, hogy a normálisan viselt fajták (khaki, egyéb szövetek) megfelelő hosszát hogy kell kiválasztani.

utóbbinál kár, hogy itthon kevés cég kínál az egyes méreteket több hosszal

ektoplazm 2009.10.30. 11:23:45

Felülről a negyedik kép, a bő farmernadrágos... Nálunk van egy irányzat akik pont ezt a fajta öltözködést erőltetik, direkt, majdnem mindennap látok ilyen hülyét BP utcáin. És ezek megvannak győzödve arról, hogy nagyon menők és egyediek, pedig pusztán csak igénytelen barmok.

zsüber 2009.10.30. 11:36:20

A zakóviselet megérne egy hosszabb posztot. Rengeteg ember (én is) nem kap magára normális méretet, és így eléggé esetleges a megjelenés.
Hálistennek sokan észre sem veszik, amikor rosszul áll egy ruha, mások meg tudják, hogy sz@r, de nyalnak, hogy milyen jól áll rajtad... ááááááh

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.10.30. 11:39:20

Az iró látott már átlagos magyar testet?
Azt öltöztesse passzentosan.
Érdeklődve várom a végeredményeket.

Anhel 2009.10.30. 12:09:26

A legalsó képen látható a jó méret? :O
Árvaházban esetleg a szeretetcsomagból...

2009.10.30. 12:10:30

Zakóviselet: szerintem nem a legfrappánsabbak a képek. Meg a szövegezés is érdemelt volna egy kicsivel több odafigyelést. Nem vagyok szakértő, csak szeretnék jólöltözött lenni.

A "Rásimul a vállra és a karokra." az most melyikre vonatkozik?
A fölső képen valóban egy kicsit nagynak tűnik a zakó, de szerintem nem gáz.
Az alsó, követendőnek tekintendő példával viszont az a gondom, hogy nem kedvelem azt, amikor a megmondók az akarják elfogadtatni, hogy milyen trendy is, ha az ember kinőtt zakót hord.
Azon túl, hogy kényelmetlen, szerintem nem is néz ki jól, ha az ember hasán szétfeszül a kabát. Meg én rettentően rühellem az ilyen rövid zakókat: fázik a derekam, ha ránézek is (egy ilyen feszülős zakó esetén a felsőtestnél izzad az ember, a derekánál meg süvít a szél).
A csukló fölött véget érő ujj meg rettenetesen jól néz ki, ha az ember csak állva viseli a zakót, de ha ne adj' isten úgy alakul, hogy a munkaasztal mellé leülve sem veti le (pl. nincs olyan meleg), akkor rögvest könyékig csúszik föl.
Szóval olyannak érzem, mint a nőknél a hasvillantós télikabátot: nagyon sexy, de butaság.

Meg milyen hülyén eláll az ingének a gallérja is (vagy az elálló gallér is trendy?).

Tényleg, most melyik zakógombot illik begombolni?

Átlagarcú 2009.10.30. 12:13:08

Van általános szabály a méretre?
Ezt eddig nem tudtam.
...és ha egy számmal nagyobb lesz a divat?

frikazojd · http://kocs.ma 2009.10.30. 12:14:06

höh hát, szerintem nem csak buzik hordanak ruhát, szeretnék egy ilyen fenti howto-t normális emberekkel is.
normális testalkatra, normális ruhákkal.

Micro_fine 2009.10.30. 12:36:34

Hát itt is butítják a népet?

Lasombra 2009.10.30. 12:39:33

az alsó ing kicsit... hogy mondják szépen? Metroszexuális.

a feszülős ing kicsit olyan hülyegyerekes nekem. lehet, hogy bunkó vagyok, de szerintem egy kicsit lehet bővebb az az ing. ha normálisan betűrik, akkor nem néz úgy ki, mint aki dinnyét lopott alatta.

az alsó zakó meg csak méretre, színre és fazonra csőd.

ektoplazm 2009.10.30. 12:40:35

@Anhel: :D nekem is kb ez jutott eszembe. A modell is nagyon csúnya a ruha rajta meg, majdnem mint egy hajléktalané. :D

gerzson 2009.10.30. 12:42:13

Hát lehet, hogy az utolsó képen qrvára passzol a méret (szerintem nem), de becsajozni max a bölcsész gólyabálon fog. :)))))
Ilyen karcsúsított inget hordani egész nap munkában meg marha kényelmetlen - persze a kifutón biztos sokkal trendibb.

báró Csekonics 2009.10.30. 12:46:26

Jól, van látom nem csak szerintem butaság a poszt...
1. a felső és az alsó ing között _szabásban_ is különbség van szerintem és nem csak méretben. (A második 'slim line' ahogy sok helyen nevezik újabban.)
2. a farmernál a felső képen szintén a szabás olyan, amilyen. Nekem sem tetszik, de nem simán nagy a viselőjére, hanem ilyen fura szabású... (Ha ebbe valaki tényleg passzolna, az kb. egy orángután alkatával bír.)
3. a felső képen tényleg kicsit nagy a zakó - vagy túl vékony a viselője, de az alsó kép még gázabb: tudomásom szerint a zakó ujjának álló helyzetben kb. ott kell végződnie, mint a felső képen, vagy legfeljebb csak egy picit fentebb, de semmiképpen nem az alsó fotó szerint!

0123evian (törölt) 2009.10.30. 12:53:57

az utolsó képen nem csak a zakó gáz, ha valaki ilyen frizurával próbálkozik, nem csak az öltözködése miatt fogják elhajtani...:) legalábbis női szemmel ez inkább szerzetes fejre emlékeztet.

0123evian (törölt) 2009.10.30. 12:57:58

... és hogy a poszt lényegéről is szóljunk: mostanában tényleg a szükebb ingek a divatosak, amik jól is állnak az ilyen szépen kigyúrt férfiakon, de lássuk be, az átlagpasinak van egy kis pocakja, mit szük inggel kiemelni, elég nagy hiba.
a farmerről inkább nem mondok véleményt, aki térdig érő üleppel jár, ne csodálkozzon, ha gördeszkásnak nézik.
a zakóról pedig. miért ir öltözködési tanácsokat az, aki nem tudja, hogy egy normál méretü zakó nem rövidebb 5 centivel az ing ujjánál? legalább utána kéne olvasni, ha már magától nem látja, hogy igy kb egy nagyranőtt kamaszra emlékeztet, aki épp kinőtte a tavaly vásárolt (amúgy is elég gáz) zakót...

Sir Nyű 2009.10.30. 13:12:46

Igen, szamos sebbol verzik a poszt, plane, hogy mondjuk a zakonal nagyon bena az illusztracio. Mas style guide-ban abszolut kiemelik, hogy a zako ne hagyja szabadon a feneket, mert az gaz. Ez az uj divat, de khm. Attol meg nem nez ki se jol, se elegansan. Plane egy ilyen csapott vallu modellen, mint itt fent.
Meg hat ugye nem egyetlen alkat letezik a ferfiak kozott sem. Jonak tartanam a kezdemenyezest, de rettento sekelyes, felszines es semmitmondo, sajnos, merthogy hianypotlo lenne egy kis alaposabb meloval. De az meg nem divat.
Hogyan allunk pl. a zako ujjanak hosszaval? Es a zakora vett kabateval?

HorvathL · http://hestyle.blog.hu 2009.10.30. 16:10:24

@/ms: szia, a zakón az az alsót mindig hagyjuk kigombolva!

@Sir Nyű: Igen, elismerem, hogy ez a poszt több odafigyelést érdemelt volna, de 5 óra blogolás után kissé lefáradt az agyam és nem volt erőm több mindent ideírni, sajnálom, hogy kikerült a címlapra.
azért remélem tartalmazott némi információt, a következő jobb lesz.

HorvathL · http://hestyle.blog.hu 2009.10.30. 16:17:53

ja és tudom ajánlani Gallianori vendégposztját, egyel feljebb, ha a méretről szavak nélkül szeretnétek "tanulni" :)
ott aztán mindegyik kép maga a tökély

2009.10.30. 16:57:33

@horvath911: ezek szerint a 3 gombosnál a fölső kettő begombolható? (én már hallottam olyat is, hogy a 3 gombosnál mind begombolható, vagy csak a középső)

Megnéztem az ajánlott vendégposztot is, de nem lettem okosabb: volt ottan egy dajcstamásimitátor, teljesen normális szabású zakóban, itt meg azt olvasom, hogy 'beszéljenek a képek', és a beszélő képek alatt meg az van, hogy a kinőtt zakó a klafa. Szóval az a bajom, hogy rossz volt az illusztráció, vagy rossz volt a hozzáírott szöveg. Azt hiányoltam, hogy oda legyen írva, hogy mostantól divat a kinőtt zakó (is), meg a rosszulöltözöttség (is). Mer' akkor tudom, hogy miről kell beszéljen a kép; mer' az a kép nekem úgy magától azt beszélte, hogy 'ezt így talán mégse'.

HorvathL · http://hestyle.blog.hu 2009.10.30. 17:16:53

@/ms: igen, a 3 gombosnál a fölső kettő vagy a középső begombolható, ahogy kényelmes épp. az alsót azt nem szokás begombolni!

:) az a zakó tényleg nem jó illusztráció, ezen linken:
www.ralphlauren.com/family/index.jsp?categoryId=2531885&cp=1760781&ab=ln_men_cs1_formalwear
tökéletes zakó illeszkedéseket láthatsz

természetesen több féle zakó van, egy nyárias lenvászon zakó lehet kissé bővebb, de manapság a szűkebb szabásúak vannak előtérben
a fenti zakó tényleg vészes, de szerintem méretre pont jó, nem baj, ha kilóg alóla az ing, mert ez egy lazább szerelés (ha nem is kimondottan jó)

formális viseletnél az ilyen rövid ujj nem engedhető meg, a linken látszik, hogy mikor jó méretű az ujja

a lényeg, hogy mozgás közben se érezzük túl szűknek, azzal együtt, hogy azért passzoljon a formánkhoz, akármilyen alkatúak is legyünk.

2009.10.30. 17:25:10

@horvath911: na ezek már tényleg jobbak.
De nagyon nem örülök nekik: sajnos a testalkatom miatt ezek szerint nem igazán leszek divatos manapság, ugyanis ha a pocakomat leadnám, akkor sem állna jól ez a karcsúsított fazon. ;(

HorvathL · http://hestyle.blog.hu 2009.10.30. 17:30:54

@/ms: nem kell aggódnod emiatt, az emberek nagy részének nem állnak jól az aktuális trendek.
ezeket nem kell követni, anélkül is lehet jól kinézni, hogy olyan nagyon divatos az ember.. énsem vagyok az

a lényeg, hogy olyan ruhákat hordjon az ember, amiben jól érzi magát, és ha még oda is figyel a részletekre, apróságokra, azt biztosan értékelni fogják! ez ugyanolyan játék, mint a zene, valakit érdekel, hogyan szól a gitár és mitől, van, akit hidegen hagy, csak szóljon a mélnyomó.

van, aki több időt szán az öltözködésre, és van, akit egyáltalán nem foglalkoztat.

akármilyen alkattal lehet jól kinézni! :)

Rigor Mortis 2009.10.31. 11:37:33

Amikor dagadt voltam, rajtam sem állt jól semmi. Minden cuccot el kellett vinnem a szabóhoz, hogy igazítson rajta. Mióta lefogytam, rájöttem, h a divatárut kikre is tervezik :)Az alsó képen a zakó gáz, de a többiek ezt már kifejtették.

Rigor Mortis 2009.10.31. 12:08:18

Közben rájöttem, hol olvastam ezt a postot angolul, de ott a végén másik kép van :)
süti beállítások módosítása