2009.10.29

Boltpárbaj: Zara vs. H&M, az igazság pillanata (szavazással)

HorvathL | 2009.10.29 20:45 | 20 hozzászólás


A boltpárbajról néhány szót: kiválasztottunk két hasonló kategóriás boltot, ez esetben ez a Zara (spanyol, Inditex) és a H&M (svéd). Úgy vélem, hogy sokatok vásárolnak ezekben a boltokban, így talán olvashattok némi érdekességet alant. Természetesen ez az összehasonlítás nem terjed ki a női és a gyermek ruhákra.

Kiválasztottunk a boltok aktuális kínálatából (Győr, Árkád, október 29.) egy-egy inget, fekete vászonnadrágot, mellényt és egy kabátot azonos méretekben. Ezeket pontozni fogjuk különböző szempontok szerint: ár, minőség, szabás. Illetve pontozzuk még az üzlet belsejét, hangulatát. Mindezeket 5-ös skálán.

 

 

 

A belső:

Általában véve a H&M-be betévedve világos, de ugyanakkor visszafogott, halvány színek fogadnak. Kétféle kollekciót találhatunk: a "H&M" és a "L.O.G.G." jelzésű ruhákat kissé elkülönítve találjuk.
Pontszám: 3

A Zara boltjain belül is elkülönítve találhatjuk meg a fiatalosabb, illetve a felnőttesebb, elegánsabb ruhákat, de itt ezek nem minden esetben kapnak külön nevet. Külön vannak a Zara Man és Zara Young jelzésű ruhák (és még néhol a Basic is).
A Zara boltjaiba talán kicsit jobb érzés betérni, mivel sötétebb színárnyalatok fogadnak, általában barna és krémszín dominál, és a fények is mások, mint a H&M-nél (de ez elég szubjektív, és az ország bizonyos pontjain más lehet). Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy a Zarában előbb hajtják össze a szétszedett ruhákat, rendezettebb a belső tere.
Pontszám: 4

Ezen a ponton hadd tegyem hozzá, hogy én próbáltam fel a ruhákat, általában a méretem M-es, vékony testalkatú vagyok, kb. 176 cm magas. A képek minőségéért előre is elnézéseteket kérem.

Az ingek:

A H&M-nél (balra) egy szürke M-es inget próbáltam fel. Kissé széles volt rám, de a szabása jó volt. Az anyaggal sem volt problémám, bár kissé keménynek éreztem, de tapintásra jó minőségűnek tűnt. Az ára kifejezetten baráti, 3990 Ft.

A Zaránál (jobbra) egy fehér M-es inget próbáltam fel. Méretre jobban passzolt, mint a másik, ugyanakkor vékonyabb volt az anyaga, de a minősége ennek is jónak tűnt. A két ing között nem éreztem akkora különbséget, mint amit az ár mutat: ez 9995 Ft-ba kerül.

ÁR 5 MINŐSÉG 4 SZABÁS 3 ÁR 2 MINŐSÉG 4 SZABÁS 5


A folytatásért katt a címre! (valahová eltűnt a "tovább" gombunk)

A mellények:

A H&M-nél (balra) ez volt a legkisebb méretű (M-es) mellény. A minősége nem volt annyira jó (néhol kicsit bolyhos volt), szabása sem volt a legjobb, mert majdhogynem a combomig leért, kissé elméretezték. Az ár viszont ismét baráti, 3990 Ft.

A Zaránál (jobbra) egy sötétebb szürke (szintén M-es) mellényt próbáltam fel, minőségre jobb volt, mint a másik, bár kissé vékonyka anyagból volt. Szabásra is jobban tetszett, pont jó méretű volt, de az árával nem vagyok kibékülve ennek sem: 9995 Ft-ba kerül. Ha gyapjúból lenne, azt mondom, érthető, de ez egy pamut mellény.

ÁR 4 MINŐSÉG 3 SZABÁS 2 ÁR 1 MINŐSÉG 4 SZABÁS 5

 

 A nadrágok:

A H&M-nél rögtön a bejáratnál találtam a (30-as) fekete slim nadrágot. Minőségre kifogástalannak tűnik, az anyaga pont jó, a szabása is eltalált, se nem túl vékony, se nem túl buggyos. Ára 8990 Ft. Tetszik.

A Zaránál rengetegféle nadrág volt. Egy fekete 30-ast választottam, de ez nem slim változat, mert abból ebben a méretben nem volt épp. Minőségre ezis jónak tűnt, szabása is eltalált (bár kicsit bővebb, mint a másik), ára pedig 9995 Ft. Nem tudok dönteni.

ÁR 4 MINŐSÉG 5 SZABÁS 4 ÁR 4 MINŐSÉG 5 SZABÁS 4

 

A kabátok:

A H&M-nél (balra) egy 38-as kék szövetkabátot választottam tesztalanynak. Minőségre ez nagyon jónak tűnt, szép mélykék színe volt, vastag béléssel. Szabása is jó, bár a karomon kissé bőnek éreztem (ami nem feltétlenül probléma). Ára 19990 Ft.

A Zaránál (jobbra) is találtam egy hasonló (M/38-as) kék kabátot, ami jobban tetszett, mint a fenti, annak ellenére, hogy kissé vékonyabb anyagból volt. Szabása tökéletes, mindenhol passzolt. Szívesen hazavittem volna, de az ára gondolkodásra késztetett: 27995 Ft-ért adták.

ÁR 4 MINŐSÉG 5 SZABÁS 3 ÁR 3 MINŐSÉG 5 SZABÁS 5


Összesítés:
H&M: 65/49 pont
ZARA: 65/51 pont

 

Azt kell mondjam, a két bolt kínálata jó, örülök, hogy népszerűek, mert ízléses dolgokat lehet náluk találni. Egy hajszálnyival a Zara győzött, főleg a jó szabások miatt, de a H&M majdnem behozta a lemaradását ésszerűbb áraival.

Ez csak egy vélemény a sok közül, de döntsetek ti!




A bejegyzés trackback címe:

https://hestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr521483975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maczidani 2009.10.29. 20:50:39

Én a Zarát jobban szeretem, talán ezért is mert férfi HM csak 3 helyen van MO-n, ha jól tudom

HeStyle · http://hestyle.blog.hu/ 2009.10.29. 20:53:17

Nálam döntetlen. Van amikor a Zarában találok jókat, van amikor a H&M-ben. De minőségileg inkább Zara.

The Strange · http://madeinbarna.blog.hu 2009.10.29. 21:03:47

Nálam is döntetlen. Lányként régen a Zarát nagyon szerettem, a H&M-t pedig már-már utáltam. Az utóbbi időben fordult a kocka. A Zarában nem vásárolok szinte semmit, sokat romlott a minőség, az árak pedig egy kissé elszálltak. Nincsen arányban a minőséggel.

A H&M-ben azonban ki lehet fogni jó darabokat, egészen baráti áron. Az utóbbi időben vettem is jópár dolgot ott.

A férfi pulcsik, kardigánok azonban gázosak. Kedvesnek vettünk tavaly mindkettőt, de egyiket sem tudja hordani, mert borzasztóan szöszös lesz minden, amit alá vesz. Szóval: óvakodjatok a H&M-es kötött cuccoktól :-)

gallianori 2009.10.29. 21:14:03

az a fehér ing tökéletesen állt.
a magyar H&M-et majdnem gyűlölöm, de a külföldiek nagyon jók.
egyébként én Zara-párti vagyok. A minőséget viszont nem náluk keresem, az tény.

HorvathL · http://hestyle.blog.hu 2009.10.29. 21:22:42

egyetértek veletek, néha itt, néha ott lehet találni jó dolgokat, nálam a Zara egy pici előnyben van, mert néha nagyon eltalálják a méretemet.

hedkandi 2009.10.29. 21:26:16

@horvath911: úgy ahogy a kabátodat :) jók a postok!

zwilling 2009.10.29. 21:37:20

Hozzám a Zara áll közelebb, igaz, hogy kicsit drágább, de szerintem annyival jobban is mutatnak a cuccaik. A ruháim 70%-át ott veszem, a további 30% pedig Sorbino, Bona Vita, Puma/Puma Ferrari (ezek is baromi jó márkák viszonylag emberi áron csak kevés helyen lehet hozzájutni) és egy-egy designer darab.

zwilling 2009.10.29. 21:39:05

ja és jók a postok. facebook pedig like.

Neuroxyde 2009.10.29. 21:42:49

A Zara jóval drágább, mint az H&M, ez nyilvánvaló. Lehet hülyeség, de szerintem érdemesebb lett volna hasonló árkategóriás helyeket párbajoztatni, (pl. H&M - C&A, vagy Zara - Springfield, ez már jobbnak tűnik:D).

A ruhákról. A fehér zarás ing nagyon jó, és perfektül áll, a szürke így kép alapján, mintha kicsit nagy lenne. A nadrágok nagyon jók, itt a H&M is kellemes csalódás, és az árak se vészesek. Mellény + szövetkabát témába inkább nem mennék bele, nemigazán az én stílusom :$:D.
Tetszett egyébként a cikk, hasonló lehetne majd még a későbbiekben is..

Scala 2009.10.29. 21:43:35

Jó poszt lett! :-)
Nálam inkább a ZARA, H&M túlságosan rendezetlen nekem.
Az elszállt árakban igazat adok, sajna nem ér annyit, nem is vettem igazán drága dolgot ott évek óta.
Pedig most találtam. És szívesen elcsábulnék... :-D

balazsman 2009.10.29. 21:46:37

belefutottam pár vacak minőségű holmiba a Zarában is, érdekes módon ezeket teljes áron vettem, úgyhogy már csak leértékelés alatt veszek ott bármit is, így helyére kerültek az arányok. Amúgy stílusban a Zara a nyerő nálam, és amíg lehet ezt helyezem előtérbe az árral szemben.
ha pedig ár nagyon számít, akkor már c&A vagy Vögele...

weinie4 · http://weinie4.blog.hu 2009.10.29. 21:47:40

Szerintem sem feltélen egy súlycsoport. Én a Zarát kifinomultabbnak érzem. Mintha jobban odafigyelnének a részletekre. Szabás is pl ilyen. Persze ezt meg kell fizetni, ezért az árkülömbség.

fashionvictim 2009.10.30. 11:48:58

Huh én gallianori véleményét osztom. A külfdöldi HMekben vannak néha nagyon jó cuccok itthon sose látok semmi jót. Najó nagyon néha veszek ott is valamit.. A Zaranal az ingeket szeretem, polokat szerintem ott nem szabad venni, nekem mindig kifakul, kijön a minta, leesik a kő stb.. :D Ja és a cérnafoszlásról ne is beszéljünk. Ingbe viszont megéri azt a 9ezer valahány ft-ot :)

PuruttyaIrto (törölt) 2009.11.01. 10:48:52

Én semmit nem veszek már a zarában, mert tök buzissak a cuccaik. Attól, hogy stílusos, meghökkentő, vagy érdekes még nem kéne buzisnak is lennie. Vagy lehet, hogy túl sok buzi húzott zarát már, és ez nyomta le. Amúgy ninics bajom a buzikkal, amíg nem engem szemelnek ki, buzuljanak, ahogy jól esik, de nem szeretném magamon azt a látszatot kelteni, hogyesetleg én is egy nagy vidám buzulásban vonulok az utcán...

PuruttyaIrto (törölt) 2009.11.01. 10:51:32

A H&M viszont nagyon jópofa, egyedül ott kapok olyan inget, aminek a varrása pont ott van, ahol a vállam elkezd lejteni (tehát pont jó helyen) és mégsem reped szét.

A gatyájukból viszont úgy áll, hogy majd szétnyomja zacsit, vagy ha nem, akkor meg a hasamnál túl bő. Szóval a gatyáikat inkább vékonyabb arcoknak készítik.

HeStyle · http://hestyle.blog.hu/ 2009.11.01. 11:53:54

@PuruttyaIrto: igen, van a zarának egy-két fura terméke általában.. a csillogós, köves vagy nagyon csicsás ruháikat én sem kedvelem, de azért lehet találni ott is egyszerűbb dolgokat. Az ingjeiket szeretem legjobban, meg néhány farmert.

2009.11.02. 22:37:20

...szerintem nem volt fair dolog versenyeztetni ezt a két brandet..más-más a vásárlói célközönségük, a minőségük, alapanyagaik, a termékek kidolgozása...a H&M-et külföldön picivel igénytelenebb (árérzékenyebb) réteg kedveli, - inkább a fent már említett C&A majdnem-gagyi keleti/ázsiai termékeivel lehetne összeugrasztani, a Zarat meg a másik spanyollal, a sokkal finomabb, elegánsabb, kifinomultabb Springfielddel...

...lehetne még azért próbálkozni ilyen tesztekkel, mert jó ötlet....érdekes lenne még úgy elmenni próbavásárlásra, hogy kiderítsétek hol lehet extrább méretben is vásárolni (S/46 és XXL/56), mert megőrülök, hogy mindenhol csak a 3 középső méretet ajánlják...vagy ugyanezt cipőben: mindenhol szinte csak 41-44-os méretben lehet bármit kapni....

katarocks 2010.03.25. 21:21:20

@PuruttyaIrto: ennyiszer leírni pár mondatban, hogy buzi :)
a lányokkal értek egyet, a Zara drága lett és nem jó a minőség, viszont általában jobb dolgok vannak, mint a H&M-ben. bár már az is egyre jobb szerintem, de tényleg külföldön az igazi. viszont a Zara kiegészítőkben siralmas, azaz ha jó, az meg bazi drága.
süti beállítások módosítása